Svake streker

Helene harepus

Første møte med forumet
Hei!
Jeg har har testet i flere dager nå. Fikk neg 9 og 10 dpo. Men en svak strek 11 dpo og 12 dpo. Og da jeg tok ny test i dag 13 dpo er den forsatt ikke sterkere! Er dette normalt? Synes nesten streken i dag var pittelitt svakere enn den jeg fikk i går og i forgårs. En sterk er jo en strek og på lommelegen skrev legen at dersom det påvises HCG, er du befruktet og gravid. Har tatt 4 tester  og alle er positive, men har fått svake streker.

Har ømme bryster og brystvortene er kjempeøm og mørke. Har også stikkninger i magen og i brystene. Og er trøtt, gjesper hele dagen...

Hva tror dere?

Nå er IKM ? Vil anbefale deg og vente med test til da eller dagen etter :)
Er sant som dem sier at det ikke skal forekommer falske positive tester. Det med svak /sterk strek har noe med å gjøre når du kanskje tar testen på dagen også er det sånn at på tester så er det forskjellig grad for hvor mye HCG som må være tilstede for en positiv test. Det er et minstekrav, men noen kan faktiskt være mere ømfintelige enn det. Om du skjønner hva jeg mener ?

Jeg kjenner lukten av graviditet i det du skriver her, helt klart ;) Men som "chamal" sier er det nok best å ta en ny test etter IKM hvis du ikke er over den enda.
Du er sikkert den typen som ikke er så følsom for hcg-nivået. Men jeg tror definitivt at du er gravid hvis du har 4 positive med veldig svak strek. Min var supersvak og jeg var ikke kommet til IKM enda når jeg tok min, men det slo ut likevel :)

Lykke til iallfall! <3

kjøp en digital test, den forteller deg om du er "gravid" eller "ikke gravid", så slipper du å ta så mange!

Ikke for å være negativ, men om de ikke blir sterkere kan du ha hatt en kjemisk graviditet. De gangene jeg bare har fått svake tester har det gått galt, dessverre. 

Men, det kan også være at du er gravid, men produserer hcg sent.. :) Håper testene blir sterkere! 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk skal drive og teste seg så tidlig, er vel bare å vente og se om mensen kommer, kommer den ikke, test, positiv eller negativ, ferdig, prøve igjen. Går jo unødvendig mange penger rett i dass om man skal drive og teste seg hver eneste dag.

Virker nok som om du er gravid ja, gratulerer:)

Høres ut som om du er gravid ja! Du kan jo legge ut bilder av testene så kan vi hjelpe deg å tyde dem/ dele våre erfaringer :)

Back
Topp