Svake streker flere dager på rad

frøimagen91

Elsker forumet
Juligull2021
Hei! :happy:

Jeg startet å ta tester ganske tidlig og fikk ikke noe positiv strek før 13 dpo. Da var den veldig svak. Har sjekket flere ganger om dagen siden og strekene blir ikke sterkere. Fikk 1 - 2 på CB ukesindikator i går. I dag er testene fortsatt svake, har ikke blitt sterkere.
Skulle hatt mensen i går, ikke kommet ennå. Kun litt brunt utflod (gammelt blod) i forriegårs og i dag. Jeg har googlet meg ihjel de siste dagene, litt smågal :p Lurer på om jeg burde ta en blodprøve hos legen og?
Eggløsning sjekket jeg forresten med clearblue advanced og fikk fast smiley 2 dager på rad, men igjen vet jeg ikke helt klart når egget slapp.

Lurer på om noen av dere har opplevd noe liknende? Og hvordan endte det for deg? :Heartred:)
 
Hei! :happy:

Jeg startet å ta tester ganske tidlig og fikk ikke noe positiv strek før 13 dpo. Da var den veldig svak. Har sjekket flere ganger om dagen siden og strekene blir ikke sterkere. Fikk 1 - 2 på CB ukesindikator i går. I dag er testene fortsatt svake, har ikke blitt sterkere.
Skulle hatt mensen i går, ikke kommet ennå. Kun litt brunt utflod (gammelt blod) i forriegårs og i dag. Jeg har googlet meg ihjel de siste dagene, litt smågal :p Lurer på om jeg burde ta en blodprøve hos legen og?
Eggløsning sjekket jeg forresten med clearblue advanced og fikk fast smiley 2 dager på rad, men igjen vet jeg ikke helt klart når egget slapp.

Lurer på om noen av dere har opplevd noe liknende? Og hvordan endte det for deg? :Heartred:)

Ikke opplevd lignende, men håååper for deg :love7
 
Legger ved mine svake, svake tester :p
 

Vedlegg

  • 20200909_110218.jpg
    20200909_110218.jpg
    20,5 KB · Visninger: 3.037
Hei! :happy:

Jeg startet å ta tester ganske tidlig og fikk ikke noe positiv strek før 13 dpo. Da var den veldig svak. Har sjekket flere ganger om dagen siden og strekene blir ikke sterkere. Fikk 1 - 2 på CB ukesindikator i går. I dag er testene fortsatt svake, har ikke blitt sterkere.
Skulle hatt mensen i går, ikke kommet ennå. Kun litt brunt utflod (gammelt blod) i forriegårs og i dag. Jeg har googlet meg ihjel de siste dagene, litt smågal :p Lurer på om jeg burde ta en blodprøve hos legen og?
Eggløsning sjekket jeg forresten med clearblue advanced og fikk fast smiley 2 dager på rad, men igjen vet jeg ikke helt klart når egget slapp.

Lurer på om noen av dere har opplevd noe liknende? Og hvordan endte det for deg? :Heartred:)
Min erfaring med sakte stigning er ikke positiv, desverre.. Fikk svake streker, og 1-2 på Cb digital, fortsatte å øke veldig veldig sakte, fikk målt hcg hos legen med 3 dagers mellomrom, og den dagen jeg fikk svar på blodprøvene begynte jeg å blø. En uke senere var testene negativ igjen :(

Det trenger ikke være tilfelle for deg selvfølgelig, krysser fingrene for deg! :)
 
Ikke test så ofte ♥️
hCG skal dobles hver 48t. Dette kan skje i rykk og napp, og ved for ofte testing kan det føre til ofte unødvendige bekymringer. I tillegg er sensitiviteten på hver enkelt test gjerne litt ulik, så det er ingen eksakt vitenskap å følge med på urintester heller. Det du kan gjøre er å ringe legen i dag og spørre om å få hCG måling i dag, og på fredag for å sjekke økingen. Du kan også prøve å kutte ned testingen til ca 1x daglig, også sammenligner du helst fra annenhver dag.
For dårlig øking er jo ikke et godt tegn, men.. pga sensitivitet, og tidlig testing (lite sammenligningsgrunnlag), så er der litt for tidlig å kunne fastslå det. :) Håper alt viser seg å være bra hos deg ♥️
 
Ville tatt to hcg målinger hos legen med noen dagers mellomrom med de svake testene.
 
Min erfaring med sakte stigning er ikke positiv, desverre.. Fikk svake streker, og 1-2 på Cb digital, fortsatte å øke veldig veldig sakte, fikk målt hcg hos legen med 3 dagers mellomrom, og den dagen jeg fikk svar på blodprøvene begynte jeg å blø. En uke senere var testene negativ igjen :(

Det trenger ikke være tilfelle for deg selvfølgelig, krysser fingrene for deg! :)

Huff så trist at det endte slik for deg :( men fint at du deler det også! Det kan absolutt skje meg også, litt mer forberedt hvis det går den veien :oops: Takk:Heartred
 
Ikke test så ofte ♥️
hCG skal dobles hver 48t. Dette kan skje i rykk og napp, og ved for ofte testing kan det føre til ofte unødvendige bekymringer. I tillegg er sensitiviteten på hver enkelt test gjerne litt ulik, så det er ingen eksakt vitenskap å følge med på urintester heller. Det du kan gjøre er å ringe legen i dag og spørre om å få hCG måling i dag, og på fredag for å sjekke økingen. Du kan også prøve å kutte ned testingen til ca 1x daglig, også sammenligner du helst fra annenhver dag.
For dårlig øking er jo ikke et godt tegn, men.. pga sensitivitet, og tidlig testing (lite sammenligningsgrunnlag), så er der litt for tidlig å kunne fastslå det. :) Håper alt viser seg å være bra hos deg ♥️

Takk for gode ord ! Du senker skuldrene mine nå :shy: skal redusere testingen fremover, ble jo helt testgal! Ringte til legekontoret, ikke noe ledig time før mandag. Forsøkte å forklare situasjonen og ønske om hcg-måling, men tror helsesekretæren ikke har vært borte i svake graviditetstester før ("er det ikke enten eller da?") og bekymringene bak det :rolleyes: Skulle ønske jeg bare kunne komme innom, men så lett er det desverre ikke :sorry:[/QUOTE]
 
Takk for gode ord ! Du senker skuldrene mine nå :shy: skal redusere testingen fremover, ble jo helt testgal! Ringte til legekontoret, ikke noe ledig time før mandag. Forsøkte å forklare situasjonen og ønske om hcg-måling, men tror helsesekretæren ikke har vært borte i svake graviditetstester før ("er det ikke enten eller da?") og bekymringene bak det :rolleyes: Skulle ønske jeg bare kunne komme innom, men så lett er det desverre ikke :sorry:
[/QUOTE]

Hurra, kjempegøy når man ikke blir forstått... Men da har du en time om det fortsetter slik, i alle fall. :) Blir en lang halv-uke for deg dette, om testene ikke tar seg opp o_O
 
Ring igjen? Si at du skal måle HCG og kan ta prøve nr 2 på mandag :p Siden du uansett må ha to prøver for å sjekke stigning?
 
Har roet meg ned litt nå. Pratet med samboer og han sa at man vet jo aldri når det klaffer. Fortsetter denne spiren å klamre seg fast, så er jo dette bare bonus! Har jo akkurat starta med prøvingen, så må ikke miste motet enda :p Ingen TR enda, utrolig! Har ikke tatt noe test i dag heller. Tenkte å vente i noen dager og se. Dropper legetimen på mandag, siden jeg jobber da. Så må jeg heller fylle dagene med andre ting enn å vente og bli helt gæren.. som jeg var :hilarious: men altså.. hvis testene til uka fortsetter å være svake, da vurderer jeg legetime :p
 
Du burde dra til legen uansett, da svake tester dessverre også kan indikere svangerskap utenfor livmoren. Og dette er en tilstand som kan bli farlig. Håper på det beste og at det ikke er tilfelle!
 
Stakk innom legekontoret i dag rett etter trening. De hadde visst ledig time om et par timer i dag, så det blir spennende! Også bestilte jeg time på mandag i tillegg.
Jeg bør vel spare litt på urinen frem til legetime i dag? Det skal vel tas både urin og blodprøve? :)
 
Legen sa at strek er strek. Hun mente at det ikke var nødvendig med blodprøve siden jeg ikke har noen plager. Dersom jeg skulle ha fått en større blødning og smerter, så skulle jeg få komme tilbake. Hun sa "Du er gravid!" - fikk nesten litt sjokk jeg, er ikke helt overbevist :p Hun sa at jeg ikke bør ta flere tester og ikke sammenlikne testene mer, da det bare kan skape unødvendige bekymringer for min egen del :rolleyes: Hun har forsåvidt rett da! :oops: men drister meg til ny test på mandag :hilarious:
 
Legen sa at strek er strek. Hun mente at det ikke var nødvendig med blodprøve siden jeg ikke har noen plager. Dersom jeg skulle ha fått en større blødning og smerter, så skulle jeg få komme tilbake. Hun sa "Du er gravid!" - fikk nesten litt sjokk jeg, er ikke helt overbevist :p Hun sa at jeg ikke bør ta flere tester og ikke sammenlikne testene mer, da det bare kan skape unødvendige bekymringer for min egen del :rolleyes: Hun har forsåvidt rett da! :oops: men drister meg til ny test på mandag :hilarious:
Eneste testen som faktisk måler mengde hcg er jo digital clearblue med ukeindikator, så det er jo et alternativ. Fra 10 eller 25 opp til 200 viser den 1-2 uker, 200 til i underkant av 2000 viser den 2-3 uker, og siste er jo da 3+. Tar du en sånn nå også en ny om en ukes tid og den viser forandring, så er det stigning :)

Strimmeltester er litt lunefulle når det kommer til styrke, i tillegg til at det kan være forskjellig mengde fargestoff i hver enkelt test, og derfor er det jo en veldig usikker måte å måle stigning (har selv vært testetøs, så vet hvordan det er å sammenligne tester med hverandre :hilarious:)

Men ukeindikator er en grei måte for å sjekke at det faktisk stiger :)
 
Eneste testen som faktisk måler mengde hcg er jo digital clearblue med ukeindikator, så det er jo et alternativ. Fra 10 eller 25 opp til 200 viser den 1-2 uker, 200 til i underkant av 2000 viser den 2-3 uker, og siste er jo da 3+. Tar du en sånn nå også en ny om en ukes tid og den viser forandring, så er det stigning :)

Strimmeltester er litt lunefulle når det kommer til styrke, i tillegg til at det kan være forskjellig mengde fargestoff i hver enkelt test, og derfor er det jo en veldig usikker måte å måle stigning (har selv vært testetøs, så vet hvordan det er å sammenligne tester med hverandre :hilarious:)

Men ukeindikator er en grei måte for å sjekke at det faktisk stiger :)

Det var akkurat det jeg tenkte! Teste en uke etter forrige ukesindikatortest? Eller gi det litt mer tid? Fikk 1-2 tirsdagen som var :)
 
Back
Topp