Svak strek på graviditetstest

Trulle

Andre møte med forumet
Jeg fant ut at jeg var gravid for tre uker siden. Veldig overraskende da jeg egentlig ikke kan bli gravid på egenhånd pga pcos. Jeg tok da tre graviditetstester, en av de clearblue digital som viste "gravid 3+". I dag leste jeg om kjemisk graviditet og tok derfor en ny test, som viste svak positiv.. noen erfaringer? Kan det være jeg ikke er gravid? Har bestilt tidlig ul neste uke for å bekrefte at jeg faktisk er gravid... Ganske kjipt om det viser seg at det ikke er noe baby i magen.
 
Vi er flere her som har blitt engstelig pga lignende hjemmetesting. Hjemmetester er ikke beregna til slikt bruk. Og så har du brukt ulike tester?
 
Mener det er sånn at ved kjemisk kommer fortsatt mensen til samme tid. Man rekker bare å teste positivt i ventetiden.[emoji6]
Vet ikke hvorfor testen viste svakere nå, men har lest her inne at testenes styrke ikke nødvendigvis samstemmer med hvor mye hcg man har i kroppen.

Den mest pålitelige måten å sjekke på er gjennom blodprøve hos legen.

Håper alt er som det skal, og at du får en nydelig januarbaby neste år[emoji1]
 
Testene blir svakere ut i svangerskapet pga for mye HCG. Testen blir på en måte «forvirret» og klarer ikke lese av.
En måte å teste på er at man kan prøve å blande ut urin med 50% vann.
Jeg gjorde det og testen ble sterkere :)
 
Har lest og hørt fra venner som har pcos at pcos kan tulle med graviditetstestene.

Og etter du får et så sterkt resultat som 3+ så burde du slutte å teste, før hjernens ro ihvertfall :)
Er ihvertfall ikke kjemisk
 
Jeg trodde kjemisk var når egget såvidt festet seg, for så å falle bort - og at man fikk mensen på vanlig tid[emoji4] masse lykke til [emoji4] håper resultatet fortsetter å være positivt [emoji4]
 
Dette er nok ingen kjemisk.
Kjemisk er svake tester, og da gjerne på såkalte tidlig-tester. Så kommer mensen som normalt likevel..

Det er ulempen med at det selges tidlig-tester synes jeg. Man hørte aldri om kjemisk graviditet før... da var det slik at en positiv test alltid var positiv. Nå er det ingen garanti lenger. bare frustrerende.

Men du har uansett hatt 3+ på CBD, så du kan puste ut og ta det helt med ro :)

Ikke bruk hjemmetester til å måle hcg, de fungerer ikke slik :) er du bekymret er det bedre om du oppsøker legen og får målt hcg i blodet!
 
Back
Topp