Svak positiv etter tidsfristen?

R-2991274

Andre møte med forumet
Har følt på litt symptomer de siste dagene og tok en test for å utelukker graviditet. Den viste negativt resultat med det samme den ble tatt, men etter en timers tid kom det en svak strek. Tok ny test i dag, samme skjedde, men litt sterkere strek etter hvert. Usikker på hva jeg skal tenke om det. Det samme skjedde forrige svangerskap med disse testene (rfsu test tidlig). Noen andre som har erfart dette og faktisk vært gravid?

Test 1 fra i går og to fra i dag

Vedlegg

• A18BA049-C503-4A2B-93A6-785D17972F01.png
    A18BA049-C503-4A2B-93A6-785D17972F01.png
    1,6 MB · Visninger: 91
En test er ikke helt til å stole på etter tidsfristen. Vent en dag eller to og ta en ny.

Når ventet du mens ?

Rfsu er vel kjent for å være plaget med litt sånne steker. Jeg har ikke brukt dem

Men i slutten av november for 16 år siden tok jeg en test som fikk en svak strek etter fristen. Dagen etter kom den litt tydeligere litt tidligere og tredje dagen eller var det fjerde kom steken før tiden var ute. Mannen stolte ikke helt på sånne svake steker så jeg tok en digital.
Den var positiv og resultatet er altså tiendeklassingen vår.

Siden dengang har mannen lært seg å stole på streker. Men altså bare streker som kommer før fristen. Og helst ville jeg anbefalt et annet merke

Kan være to ting.

1. enten er det en «falsk skyggestrek» har opplevd selv at det har dukket opp på tester etter tidsfristen har gått ut og testen har startet å tørke, har da ikke vært gravid.

2. du er gravid men det er så tidlig at streken ikke kommer tydelig frem.

Uansett er det bare en løsning her. Vente et par dager og ta ny test, jeg anbefaler forresten å prøve en anen sort test enn rsfu, de er ganske kjent her inne for å ikke være så veldig gode tester.

Uff. Den testen er ikke min favoritt. Jeg tok sånn test i oktober. Jeg måtte studere den nøye. Svært nøye. Altfor nøye. Til syvende og sist va det bare skygge. Og jeg ble lei meg. Mistet i MA i sommer. 4 måneder på vei.

Hater når det der skjer . Ta en digital elle ny i morgen . Har selv fått strek etter tiden gikk ut og de var positive den gangen . Så man kan håpe . Ikke erfaring med de testene der.

Back
Topp