Svak fosterlyd

mie84

Glad i forumet
Var på kontroll idag og det viser seg at fosterlyden er svak. Måtte ut å sitte litt for å ta ny kontroll igjen om 15 min for å se om målingene var de samme. Da det fremdeles var lavt så ringte legen min inn til føden for å snakke med vakthavende lege. Han mente det ikke var nødvendig å komme inn for ytterligere sjekk så lenge jeg kjenner liv, men må inn til kontroll om ikke lenge igjen. Samt kjenne etter at det er godt med liv hver dag. Kjenner jeg blir litt bekymret. Har gått med mye smerter, murringer, nedpress siden slimproppen gikk uke 33. Har en prematur fødsel bak meg og nr to kom akkurat på sv uke 37. Jeg har økt blodtrykk, fått hevelser i kroppen samt urinen måtte sendes inn til dyrking da den ga utslag på noe.

Kan jeg spørre hva fosterlyden til deres små ligger på nå? Vet ikke hva som er "normalen".

Sist kontroll på fredag lå frøken sin hjertelyd på 132 ca.. Kan jo legge til at jeg også har økt BT og utslag på urin..

Ok, mi ble målt til 120-126. Legen kalte det for nedre grenseland.... Du hadde begynnende svangerskapsforgiftning?

Min ligger på 145-155 men hadde kontroll som den lå på 118-122 sendt til sykehuset men alt var bra, mente at den ofte blir litt lavere mot slutten, så lenge man kjenner liv ;)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Her ligger han på rundt 140..

Sent from my LT22i using BV Forum mobile app

Her ligger den også mellom 150-160..

Min ligger på 145-155 men hadde kontroll som den lå på 118-122 sendt til sykehuset men alt var bra, mente at den ofte blir litt lavere mot slutten, så lenge man kjenner liv ;)

Ok, kjenner jeg hadde vært mer rolig om jeg også hadde fått tatt en sjekk på føden. Men må jo stole på at vakthavende lege tar de rette avgjørelsene. Jeg sitter nå her å venter på å registrere liv. Skal følge ekstra med på det nå fremover.

Ok, mi ble målt til 120-126. Legen kalte det for nedre grenseland.... Du hadde begynnende svangerskapsforgiftning?
Min lå på 110-120 sist kontroll, han ringte også til føden for å høre. Alt mellom 110-160 var visst fint så lenge man kjenner godt med liv. Men jeg ble også veldig urolig ja.. ikke kjekt når den plutselig går så mye ned... Men lille i magen min er turbo om dagen så hun har det nok fint :)

Fosterlyden skal ligge på rundt 120-160 :)
Om du ikkje klarer å slå deg til ro med undersøkelsen hadde eg ringt til føden og fått en sjekk ! Ikkje gøy å gå å bekymre seg ;)

Min lå på 110-120 sist kontroll, han ringte også til føden for å høre. Alt mellom 110-160 var visst fint så lenge man kjenner godt med liv. Men jeg ble også veldig urolig ja.. ikke kjekt når den plutselig går så mye ned... Men lille i magen min er turbo om dagen så hun har det nok fint :)

Ok, det er betryggende å høre :) Virket på fastlegen at hun helst ville ha meg inn.

Fosterlyden skal ligge på rundt 120-160 :)
Om du ikkje klarer å slå deg til ro med undersøkelsen hadde eg ringt til føden og fått en sjekk ! Ikkje gøy å gå å bekymre seg ;)

Jeg har begynt å skrive ned når jeg kjenner liv, så det roer meg ned ;)

Ja ring til de, barnet har ikke noe godt av at du stresser !! Mye bedre at du kan slappe av og være rolig ;)

Lillebror melder ankomst 19.08.13

Da er jeg på vei inn til føden atter en gang...verken jeg eller samboer klarer å sove før vi har fått sjekket at alt er ok med snuppa vår..synes hun har vært roligere i det siste. Trodde det var normalt mot slutten i et svangerskap, men har etter en del lesing forstått at det ikke skal være slik i det hele tatt.

Da er jeg på vei inn til føden atter en gang...verken jeg eller samboer klarer å sove før vi har fått sjekket at alt er ok med snuppa vår..synes hun har vært roligere i det siste. Trodde det var normalt mot slutten i et svangerskap, men har etter en del lesing forstått at det ikke skal være slik i det hele tatt.

Lykke til håper alt er bra ;)

Hvordan gikk det?:)

Venter nr 3 4. August:)

Beklager ble sen oppdatering dette! Traff på verdens beste jm inne på føden inatt! Hun tok oss på alvor og tok skikkelig undersøkelse. Alt er i skjønneste orden med snuppa vår <3 Igjen ble det registrert regelmessige kynnere (?) på ctg'en og frøkna ligger godt ned i bekkenet. Jordmor sa at hun kan egentlig komme ka tid som helst, er i uke 37 i morgen så hun er hjertelig velkommen nå! Men hadde vært greit å få unnagjort og klargjort de siste tingene før hun kommer :p

Back
Topp