Svagerskapsmigrene

LoLeLi

Betatt av forumet
Jeg sliter med migrene vanligvis rundt menstruasjon og etter jeg ble gravid har det forsvunnet. Det har vært fantastisk å slippe dette en periode. Jeg leste at dette hadde sammenheng med at hormonnivå var mer stabilt høyt i svangerskap og ikke plutselig fall i et hormon som skjer ved menstruasjon.

men nå har det begynt igjen :(:inpain: Nå blir jeg jo bekymret av flere grunner. Hva innebærer det at det kommer tilbake igjen? Er hormonene mer ustabile nå(uke 10+3)? Jeg er fryktelig dårlig og kvalm i tillegg, har jo ikke mistet noen andre symptomer.

Eller skal jeg få scangerskapsmigrene nå? Hvor lenge skal dette vare? Noen som har erfaringer her? jeg hadde det mye i svangerskap med min midterste men det er mange år siden så jeg husker ikke når det begynte eller sluttet. Jeg tror kansje det kan ha vært slik hele tiden.
 
Jeg har ingen erfaring med migrene, men mener å ha lest at det er vanlig med litt fall i hcg-hormonet mot slutten av første trimester. Da skal morkaka overta produksjonen av progesteron som corpus luteum har hatt ansvar for i starten av svangerskapet. Så tror det skjer ganske mye med hormonene akkurat der du er nå.

Håper du slipper unna svangerskapsmigrene!
 
Dobbel
 
Sniker:
Har hatt endel mellom uke 8 og 20 ca. Ikkeno omtrent etter det denne gangen :)
Sist hadde jeg det gjennom hele :(

Er også plaget med migrene ved mens (og eggløsning) til vanlig.
 
Jeg har ingen erfaring med migrene, men mener å ha lest at det er vanlig med litt fall i hcg-hormonet mot slutten av første trimester. Da skal morkaka overta produksjonen av progesteron som corpus luteum har hatt ansvar for i starten av svangerskapet. Så tror det skjer ganske mye med hormonene akkurat der du er nå.

Håper du slipper unna svangerskapsmigrene!

Det kan jo ha noe med at jeg merker det er på vei tilbake nå ja. Det har vært så deilig å slippe unna. Får vel bare stresse ned og håper det hjelp
 
Sniker:
Har hatt endel mellom uke 8 og 20 ca. Ikkeno omtrent etter det denne gangen :)
Sist hadde jeg det gjennom hele :(

Er også plaget med migrene ved mens (og eggløsning) til vanlig.

Hvor ofte fikk du migrene da? Jeg merker det særlig godt ifm stress, men nå føler jeg det er en hodepine der som ligger å ulmer og klar til å bryte ut skikkelig når som helst ved minste trigger.
 
Hvor ofte fikk du migrene da? Jeg merker det særlig godt ifm stress, men nå føler jeg det er en hodepine der som ligger å ulmer og klar til å bryte ut skikkelig når som helst ved minste trigger.
Hadde mild migrene 5-6 dager i uka, og anfall med synsforstyrrelser kanskje 2-3.

For meg blir migrenen mildere under svangerskap enn ellers, men mer eller mindre konstant. Så kan feks jobbe gjennom anfall (tar en pause når synsforstyrrelsene er som værst).
Har bare hatt ett par ganger i hvert svangerskap hvor den har blitt så ille at jeg må medisinere og legge meg på mørkt rom. Så noen fordeler er det jo.
 
Hadde det hele forrige svangerskap og helt til ammeslutt. Helt jævlig. Var hos spesialist som ga meg råd og trygge medisiner å bruke. Lykke til.
 
Det ga seg heldigvis uten noen anfall i dag. Men nå har jeg hatt to dager borte fra jobb og tatt det helt med ro. I morgen er det tilbake til jobb. Blir spennende å følge med på utviklingen av dette. Håper bare ikke det blir så ille som det har vært.
 
Back
Topp