Sv.kontroll i dag...uke 30 ++

Gaus

Betatt av forumet
Da har jeg vært på svangeeskapskontroll...siden formen min har vært bra ( noe trøtt) ble jeg rimelig overrasket da legen sa at jeg hadde en del proteiner i urinen. Da han tok blodtrykket var det på 190/90. Fikk streng beskjed om å ikke gjør noen ting bokstavelig talt ingenting denne helga. Det eneste jeg fikk lov til var å gå på do :-P:-P, spiseog dusje. Skal tilbake på mandag for å ta nye målinger + urinprøve. Minien lå også godt plantet nede i bekkenet Hvis det ikke er noen endringer på mandag må jeg på sykehuset for å estimere str på minien i tilfelle (noe jeg tviler sterkt på) tidligere forløsning. Ellers har mini d helt topp m fin hjertelyd og bevegelser;-);-)

Oi, oi, sånn hadde jeg det med førstemann også, var i kjempefin form men fikk alle tegn på svangerskapsforgiftning, det dro seg vel skikkelig på i uk 36 tror jeg, hvor jeg bare "este" ut.
Nå må du være flink til å ta det helt piano så blodtrykket ditt ikke stiger. Jeg ble vel lagt inn når undertrykket kom opp i 105, da det ble målt til 113 så ble jeg satt i gang. 
Utifra min erfaring kan jeg si at det er mye bedre å være føre var og ta det med ro hjemme, for det er utrolig kjedelig å bare ligge på sykehuset. ;-)
Så får vi håpe proteiner og blodtrykk holder seg i sjakk, du får nok mye tettere oppfølging framover så de får fulgt med på dette. 
Og når de sier at du skal holde deg i ro så mener de i ro, jeg tok ikke det alvorlig nok, for jeg følte meg jo helt fin og da steg blodtrykket med en gang.
Krysser fingrene for at det bedrer seg over helga! :-)

Tusen takk for svar :):) Dette er mitt 4 svangerskap å har aldri vært borti svangeskapsforgiftning før, så dette var nytt for meg.
Jeg satser på positivt svar på mandag.... en liten baby ca 1 mnd før tiden gjør ikke noe, men trenger ikke komme nå syns jeg. Men går ut ifra at alt er under kontroll hos legen :)

Wow! Fjerde barnet ja, det er jammen ikke dårlig. Jeg er gravid med tredje barnet nå og kjenner at nå er jeg godt fornøyd. :-)
Nei, om de kommer en mnd får tiden så har det ikke så mye å si, men 10 uker før er litt for tidlig synes jeg.
Jeg har tenkt mye på dette i og med at jeg var gjennom denne runden første gangen, at det passer svært dårlig å bli lagt inn på sykehus til observasjon feks, når man har 2 barn hjemme. Også det å få prematur barn betyr i fleste tilfeller lang tid på sykehuset og det er ikke jeg interessert i.
Så gjør som legen sier, hold deg på sofaen/ i senga. Det er mye bedre å ligge rett ut hjemme med tilgang til pc, tv osv, og ha familien rundt seg enn å ligge alene ( eller dvs. man kommer som regel på et dobbeltrom) på et sykehus uten noen av delene, jeg synes bare det var trist og kjedelig i hvertfall. :-)

Ja det var høyt, så da må du virkelig gjøre som du fikk beskjed om også! Jeg fikk veldig høyt blotrykk med førstemann mot slutten samt proteiner i urin. Fikk streng beskjed om å ta det helt med ro, og ikke gjøre noe som helst. Lykke til og håper det er bedre målinger på mandag :-)

Vi var egentlig ganske godt fornøyd med nr 3, men så ble d nå slik at nr 4 plutselig var på gang...mao IKKE planlagt, men veldig ønsket - vi gleeeeder oss selv om d er som å begynne på nytt siden guttene er så store nå:):)
Ja jeg syns også at 1 mnd før tiden betyr ikke noe, men 10 uker er altfor tidlig om det helt sikkert ville gått bra. Jeg blir vartet opp som en doning (hahaha dronning) å syns egentlig d er helt topp, så jeg tar dette ganske alvorlig (selv om d kanskje ikke er så alvorlig enda) siden jeg ikke er så veldig ung lengre. Nå skal jeg i alle fall slappe godt av til mandag....så får jeg heller ta d der ifra :):)

Det er bra du tar det på alvor og at mannen også gjør det, så krysser vi fingrene for positiv utvikling til mandag! :-)

Back
Topp