Svømming på skolen

bondekone

Forumet er livet
Får derres barn svømming i 1klasse?

Her starter gutten med svømming fra neste uke av og ska da ha 2 timer i uka ut skoleåret med svømming. Utrolig bra synnes vi som foreldre at de prioriterer svømming på ungene
 
Nei det er ikke svømming i 1 klasse her. De begynner med dette neste år. Vet ikke om de har det hele året heller, men tror det er 2-4 klasse som får det.

Men vi fikk gratis svømmeskole i sommer. Det var en av svømmeklubbene som hadde det, men med midler de hadde fått. De hentet barna i barnehagen og hadde 30 min teori og 1 time i vanne i en uke og det var helt supert.
Nå i høst har vi begynt med dette på ettermiddagen og gutten min som har hatt panikk for å dusje fram til i sommer ligger nå under vannet hele tiden. Han har plutselig blitt en liten fisk. hehe
Men er enig i at svømming er veldig viktig. En ting er om man blir flink eller ikke, men det å være trygg i vannet det er så utrolig viktig. Selv er jeg egentlig redd vann... til en viss grad. Jeg elsker nemlig å bade, men takler ikke at det blir herjing. Og det hemmer meg litt når vi skulle leke i vann med andre barn. Men så langt ligger storebror godt an til å bli trygg. Nå håper jeg han lærer å svømme snart.
 
Ja, her har dei og begynt med svømming. Har hatt det to gongar så langt (+ at kvar base på sfo får svømming tre torsdagar no i haust og tre til våren), går ut ifrå at det blir kvar veke etter kvart.

Einig med dåke - det er ikkje så nøye om ein blir sin super svømmar, men det å bli tyrgg i vatnet og lære nok til at ein klarar å kome seg inn til land dersom ein dett uti sjøen er veeldig viktig. Vi bur på ei øy og er ofte ved sjøen, så eg er veldig opptatt av at ungane har svømmeopplæring.
 
Back
Topp