Svømmekurs

Momofmany

Forumet er livet
Dere som har hatt barna på svømmekurs, hjalp det? Fikk dere bli med i vannet eller måtte dere stå på kanten?

<3 4 skjønne små på fem år <3

Må være med i vannet. Han begynte da han var 2,5 år. Var ikke så mye nytt de lærte - kurs etter kurs med det samme. Så vi sluttet og gikk heller i vanlig svømmehall innimellom og fortsatte for oss selv. Da han var 5 år og stor nok til neste alderstrinn så fikk vi en annen instruktør som husker hver enkelt unge og gir konkrete beskjeder om hva barnet og den voksne må gjøre anderledes. Han lærte da å svømme. Har vært et halvt år uten å kunne være i vannet sammen med han (jeg med bekkenløsning og så baby, pappaen med operasjonssår etter flere operasjoner og begrenset fysisk aktivitet) så han er ikke like flink lenger nå. Skal på nytt kurs nå i august.

Sent from my iPhone using BV Forum

Småbarnssvømming 2-4 år: måtte være en foreldre i vannet pr unge.

Eldste var 5, og skulle gå på neste trinn egentlig. Da var det absolutt ikke lov med foreldre i bassenget, ikke på bassengkanten heller, Med total vannskrekk ende han på samme kurs som lillesøster i stedet.

Vi burde fortsatt, for ingen av dem er trygg i vann enda, men det var vanskelig å finne tid, vi får se nå i høst, det er somregel lettere da. (hver lørdag og søndag i 5 uker, liksom. Det er ikke så lett det)

Her hjalp det veldig. Fra å ha total vannskrekk til å lære seg å svømme på to år. Får være med inn på kanten om barnet er utrygt.. Det er mange instruktører og god oppfølging av hver enkelt sitt nivå..

Sent from my iPhone using BV Forum

Min er forresten 6 år og vil veldig gjerne lære men blir for gira med meg.. Og fireåringen er livredd mens 2,5 åringen elsker vann.. Men jeg er jo bare en person så får starte med eldste..

<3 4 skjønne små på fem år <3

Min startet når hun var 2 1/2 år. Gått på 4 kurs. I sommer begynte hun å svømme under vann og tror hun svømmer til jul selv om vi ikke skal gå på flere kurs

Vi begynte når han var 2 mnd, da var begge foreldre med i vannet, når han ble 2, fikk bare en av oss være med, og sånn er det ennå nå er han fire. Tror når han skal over i vanlig basseng neste år, at vi ikke får være med i bassenget lenger...

Vi fikk ikke er i svømmehallen en gang annet enn de ti siste minuttene hver gang. Mine har tatt hvalmerke-kurs. Da lærer de å flyte på mage/rygg, snu seg mellom mage/rygg når de flyter, hoppe fra kanten og flyte opp. Da er de trygge i vannet-svømmingen er bare et spørsmål om svømmetak når de allerede flyter så godt. De tok kurs når de var 5.

Back
Topp