Svømmehallen - ingen "hit"

ninoz

Elsker forumet
Tok med meg lillegutt på svømmehallen i går, han har ikke vært der før. Men han er veldig glad i å bade i badekaret og i plaskebasseng i hagen om sommeren [:)] Så jeg tenkte at det skulle bli kjempe stas å få bade i barnebassenget!
Men der tok jeg sannelig feil... Når jeg kledde av han i garderoben så begynte han å hylgrine! Jeg prøvde så godt jeg kunne å få roet han ned, hadde heldigvis med en smukk så den hjalp litt slik at jeg fikk kledd av meg selv. Men så var det på an igjen, det eneste han ville, var å ha på skoa... Jeg tenkte at han kanskje ville slutte å gråte når han fikk se bassenget så jeg tok han med meg inn slik at han skulle skjønne hva det var vi skulle. Prøvde å sette meg på kanten av barnebassenget med han på fanget, men han nektet å gå nedi bassenget selv og bare fortsatt å gråte [:(] Satt der i max 5 minutter, men det så ikke ut til at han ville ombestemme seg. Så da bare gikk vi tilbake til garderoben, og jeg sa til han at vi skulle kle på oss å dra. Da roet han seg en del, men det ble ikke helt bra før han fikk sette seg i vogna!

Er det noen som har opplevd noe lignende som kan dele erfaringer med meg? Og evt andre som har gode råd til hvordan jeg kan gjøre det annerledes neste gang? Vet ikke helt hvorfor han reagerte som han gjorde for han bruker ikke å være redd fremmede heller. Men det kan hende det ble litt for mange folk på én gang....?? Har jo lyst til å kunne ta han med til syden, og da blir jo det ikke noe kjekt hvis han nekter å bade...

Første gang vi skulle bade i et basseng vi skulle leige ble Henry fra seg, helt til jeg kom meg uti... (hadde flere med, som kunne holde han). Da ble det stor stas, for jeg tullet jo masse...
Kanskje prøve det neste gang?

Back
Topp