Svært skuffet over planlagt keisersnitt for annen gang

Bruker66ki

Andre møte med forumet
Var på kontroll på riksen i dag. Store bror ble tatt med keiser snitt fordi hoftene mine er for smale og han lå i seteleie.

Samme trøbbel nå. Legen sa at det var ikke noe vits i å snu han da hoftene mine er for smale for vanlig fødsel uansett.

Er en raring og gledet meg til fødsel sist og nå. Føler meg så "lurt", skuffe, sint og lei meg for at jeg ikke får vært i nærheten av hva en fødsel er.

Forstår alt fornuftig rundt dette og ønsker meg selvfølgelig ikke hastekeisersnitt og skal være glad bare barnet er friskt etc. Ser alt det, men er lei meg allikevel.

Er det andre som har det på samme måte? Har noen med samme opplevelse noen trøstene ord?

Blir keisersnitt om en uke eller to. Har termin 10 august.

Kine

Har ingen erfaring, men ville gi deg en god klem og ønsker deg masse lykke :)

Du må huske at de gjør det for både deg og barnets beste :)

Prinsen ventes 06.08.13

Forstår godt hva du mener. Min forrige fødsel endte i hks og etterpå følte jeg meg kjempesnytt fordi jeg fortsatt ikke kunne si jeg var en del av den "superhemmelige" klubben av kvinner som har født! Selv etter over to døgn i fødsel fikk jeg ikke oppleve den siste lille biten som jo er den forbundet med mest mystikk og spenning (og frykt). Håper inderlig at alt går bra denne gangen og at det blir en normal fødsel, for jeg skal ikke ha flere barn, så dette er siste mulighet. Og om det skulle komme en uplanlagt tredjemann engang så ville jeg jo ikke fått født normalt uansett hvis jeg hadde to KS bak meg......

*Termin 17. august*

Sender over en god klem! Skjønner godt at du er skuffet, men trøst deg med at det ikke er noe gøy hvis barnet skulle sitte fast under fødslen. Da er det bedre med pks:) god klem igjen:)

Ps: å selv ikke alle som har født før får føde i sete. Så det kan kanskje hjelpe litt det også

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Vil bare si at jeg forstår deg godt. Hadde akutt ks med eldste, og kjempet hardt for vf sist. Endte i totalruptur, timer på operasjonsstua, epidural (som jeg er så redd etter ks-opplevelsen) etc...men må innrømme at når legen på utskrivingen satt og sa "nå må ikke du hå helt i kjelleren. Dette skal gå bra!", tenkte jeg bare "hæ? Kjelleren? Jeg fødte jo??? Har det supert, jeg!!!"

Det er noe med "å få lov til" å føde. Allikevel, denne gang hadde jeg gladelig tatt ks om de mente det er tryggest (men har ikke noe imot å føde heller). Et planlagt KS kan nok være like flott som vs!

Tviler på det er noe trøst i dette, men du har i alle fall min fulle forståelse og allikevel må du huske at Det aller viktigste er jo at alt er trygt, du får den nydelige bebis ut til deg! Lykke til!

Føler med deg. Nr 1 ble tatt med hastesnitt for nesten 6 år siden. Hun kom 14 dager på overtid. Da jeg skulle få lillebror visste jeg at jeg kom til å gå over, så fikk krangla meg til igangsetting 1 uke over termin. Da hadde jeg gledet meg veldig til å føde normalt og dele den pakken. Skuffelsen var stor da denne også ble ks da igangsetting mislykket. Denne gangen er det automatisk ks og er forberedt på det. Er nok noen som aldri kan føde normalt. Har termin samme dag som deg:-)

Forstår godt hva du mener. Min forrige fødsel endte i hks og etterpå følte jeg meg kjempesnytt fordi jeg fortsatt ikke kunne si jeg var en del av den "superhemmelige" klubben av kvinner som har født! Selv etter over to døgn i fødsel fikk jeg ikke oppleve den siste lille biten som jo er den forbundet med mest mystikk og spenning (og frykt). Håper inderlig at alt går bra denne gangen og at det blir en normal fødsel, for jeg skal ikke ha flere barn, så dette er siste mulighet. Og om det skulle komme en uplanlagt tredjemann engang så ville jeg jo ikke fått født normalt uansett hvis jeg hadde to KS bak meg......

*Termin 17. august*

Så å si akkurat samma her. Bare at dette er nok ikke vår siste :)
Men vi har båret fram den lille skapningen uansett :) jeg liker å si jeg har født selv om han kom.med ks:p

* Lillesøster ventes 19 august *
* Sladrer med Lillemirakel *

Back
Topp