Suv eller stasjonsvogn til familie på 4??

animo

Blir kjent med forumet
Vi skal kjøpe ny bil og gubben har låst seg på suv! Hvis vi skal få kjøpt oss ny bil før jeg ikke klarer å sitte i den vi har, må jeg nesten innfinne meg med det.. hva er deres erfaringer? :p

Spørs vilke suv. Min erfaring er at det ofte er bedre plass i noen av de store stasjonsvognene enn i de middels suvene..
Vi er 5 annahver helg. Og blir 6 nå:-D så vi må nok på sikt bytte en av bilene til en 7 seter..
Har superb nå. Anbefaler den på det varmeste til alle med barneseter. En fantastisk bil<3

Stasjonsvogn tenker jeg. Det er ofte mye bedre plass både i bagasjen og baksetet. Det er sikke forskjell der og, men min lille Toyota Corolla stasjonsvogn har plass til mer enn svigermor sin suv som jeg ikke husker hva er. (Tror det er mercedes av et slag)
Igjen er det mye bedre plass i mannens mazda 6, 5-dørs, om man ser bort fra høyden i bagasjen. Så vi har snakket om å se på dem i stasjonsvogn, men blir ikke helt enda

Kommer nok veldig ann på hvilken suv ja, vi er 3 nå pluss hund (med bur i bilen), kjøpte ny stasjonsvogn i fjor, tittet da også etter suv men for å få en som faktisk rommet mer enn stasjonsvognene måtte vi ut med veldig mye mer penger enn vi ønsket. Nå blir vi 4 pluss hund, og kjører mye på fjellet så det kaaaan hende samboer ender opp med å kjøpe en suv etterhvert nå. Men enn så lenge holder det med stasjonsvognen og takboks på turer med mye pikkpakk :p

Vi skal kjøpe ny bil og gubben har låst seg på suv! Hvis vi skal få kjøpt oss ny bil før jeg ikke klarer å sitte i den vi har, må jeg nesten innfinne meg med det.. hva er deres erfaringer? :p
Vi har Volkswagen touran, og vi elsker den! Ikke bare er den veldig god å kjøre, men utrolig god plass! Både god plass til 3 barneseter i baksetet, og kjempe god plass i bagasjerommet. både i dybde, høyde og bredde. Her kan du også enkelt legge sammen setene bak og lage varebil hvis man skal handle møbler OL.

Vi har Volkswagen touran, og vi elsker den! Ikke bare er den veldig god å kjøre, men utrolig god plass! Både god plass til 3 barneseter i baksetet, og kjempe god plass i bagasjerommet. både i dybde, høyde og bredde. Her kan du også enkelt legge sammen setene bak og lage varebil hvis man skal handle møbler OL.
Hvor mange seter har touran bak? Vi må enten kjøpe e 7seter stasjonsvogn eller muligens en Caravelle/Mercedes.

Jeg gikk fra stor stasjonsvogn til en Mitsubishi outlander. Anbefaler alle å se på en høyere bil, lettere for ryggen å komme seg inn og ut, må ikke bøye seg for å fikse barnestoler, og det er god plass baki. :-) fås også i sjuseter.

Stasjonsvogn uten tvil! Jeg solgte min SUV til fordel for stasjonsvogn pga plassen. du kan fint få tak i flere stasjonsvogner med 4x4 og høy bakkeklaring ;)

Generelt har mange av stasjonsvognene mer plass en SUVene. SUVene ser store ut, men mange er små inni. Spesielt med tanke på lengden på kupeen og bakovervendte barneseter, slik at man kan sitte foran et barnesete og kjøre. Mange har også liten bagasjeplass til både vogn og bagasje. Men det er deilig å sitte høyt. Vi endte på Honda crv, som vi likte absolutt best av SUVene. Til en familie på fire er den helt topp! Vi er litt usikre om den går bra nå som vi blir fem, må teste litt mht barnesetelombinasjoner og bredden i baksetet.

Er de tankene jeg har og, men sambo mener at jeg prøver å trumfe igjennom viljen min man får jo rimelige både superb, mondeo og passat bl.a som jeg mener er romslige, uten å ha testet vel og merke :)

Jeg har Mitsubishi asx SUV nå, det er veldig trangt når vi er 3barn annenhver helg nå og 2 hjemme hele tiden.. Nå kommer det enda ett knøtt så må nok over til 7seter.. Men anbefaler en romslig stasjonsvogn! Får kanskje noen SUV som er store, men da går også prisen veldig opp!

Er de tankene jeg har og, men sambo mener at jeg prøver å trumfe igjennom viljen min man får jo rimelige både superb, mondeo og passat bl.a som jeg mener er romslige, uten å ha testet vel og merke :)
Superben er såååå mye bil for pengene!! Jeg ELSKER min. Fantastisk å kjøre, kjempegod bagasjeplass og en helt latterlig god plass i baksetet, både i bredden og dybden.
Men hadde vi bare hatt to unger så hadde jeg nok klart meg med octavia. Vi har det som nr 2 bil. Den er også utrolig! Mega bagasjeplass, men ikke fullt på psyko plass i baksetet. Men med snart 4 unger, samt labrador, så trengs det litt plass:-p

Vi valgte stasjonsvogn frem for SUV da vi kjøpte bil for 1,5 år siden:) Vi valgte Peugot 508. Masse benplass bak for vi tenkte på barnesete med isofix+ at det er stort bagasjerom:) Vi kikket blant annet på VW Golf, Toyota Avensis og Hyundai i40, men det var 508 sw som hadde best plass og passet oss best:)

Når vi var 4 hadde vi Ford focus stasjonsvogn og elsket den og den passet oss perfekt, når vi ble fem byttet vi til Mondeo stasjonsvogn og det var plass men litt trangt bak syns ungene, nå blir vi 6 så har byttet ut til en litt eldre Volvo xc90 7 seters Suv og plassen kan ikke bli større så vi må klare oss med den :-)

Ville valgt stasjonsvogn. Vi har suv nå, og den blir litt liten. Vi er nå 3 (blir 4) + 2 hunder i bur i bagasjerommet. Er avhengig av stor takboks når vi skal ha med oss alle + vogn. Regner med vi kommer til å bytte til stasjonsvogn før novemberbabyen kommer :)

Back
Topp