Sutter

Manita

Blir kjent med forumet
Har gått over 14 daga m vondt i bekkene på "feil" side (altså framsida).. Uansett ka æ gjør, om æ går, står eller ligg så e d vondt. :'( Får bare såvidt t å få fotan over dørstokkan. Snakka m ei på føden når vi va på omvisning, men fikk itj my ut av d heller... Fikk bare beskjed om å gå å bevæg mæ m samla fota? Bli Rætt å slætt gal snart æ. Ikke nå jølp å få nånn plass. Gla fer at d ikke e så utruli lang tid ijænn no!:P E d fler som har d sånn? Evt ka gjør dåkk for å minsk smertan?:-)

Har det akkuratt likt sjøl:-S går fast til fysioterapaut 2.ganger i uken...fått beskjed om å holde beina så godt samlet som mulig ved bevegelse! Så hjelper det for meg å gå på tærne opp trapper, opp på fortau og når jeg skal over en terskel(trør da på terskelen med tærne, og nærmest sleper den andre foten over:-P) gjør vondt da, men litt mindre vondt enn ellers:-) ellers tar jeg livet med ro og går saaaaakte!! Turer som før tok 5min tar gjerne nærmere 20min nå:-P å når det er verst tar jeg en paracett:-) Når jeg sitter/ligger hjelper det mye med en varmeflaske:-)

Høres ut som symfysen? Har sånn selv.. vondt konstant men noen dagen mye verre enn andre. Kjennes ut som symfyseløsning, og det er jo ikke farlig. Men veldig vondt :s
Hjelper å holde bena samla!!

Høres ut som symfysen? Har sånn selv.. vondt konstant men noen dagen mye verre enn andre. Kjennes ut som symfyseløsning, og det er jo ikke farlig. Men veldig vondt :s
Hjelper å holde bena samla!!

Har symfyseløsning selv. Veldig vondt ja :)
Samme som de andre, hold bena samlet, men jeg synes og det kan være godt å sitte i saksestilling og strekke ut innimellom også. 
Trøster meg med at det går over litt etter fødselen. Det hjelper godt å hvile, jeg ligger mye på sofaen i sideleie om kveldene. Prøv å unngå å spenne musklene, slapp heller av og gå normalt, det er vondt i starten, men bedre på sikt enn å stramme for mye.

Back
Topp