Sutter på hendene

mamatina

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Lillegutt sutter desperat på hendene for tida. Virker som han klør veldig, for han blir tydelig irritert! :p Ser ikke noen antydning til tenner men :) Flere som gjør det?

Jepp, min gjør også det :D
Sutter og smatter på hendene hele tiden, men ingen tegn til tenner.
De to andre fikk ikke tenner før de var ca ni mnd, så jeg regner ikke med at de kommer på en stund :P

Jepp! Ser akkurat det samme her nå :) Ingen tenner, men vi har det i familien å få tenner tidlig :)

Ja, her sutter, smatter og "gnager" han på hendene sine nærmest konstant når han er våken.
Tviler på det er tenner her da storesøsteren ikke fikk den første før hun var ca 8 mndr.

Er normalt at de sutter på hendene i denne alderen :) alle mine har gjort det og alle jeg har kjent har gjort det i samme alder :)

Ja, det er sikkert helt normalt :)
Mine to eldste er nå seks og et halvt, og ni år, så jeg må si det er mye som er glemt fra de var så små :P

De oppdager hendene sine nå jenter så de syns det er flott at de er spisbare i tillegg. Syns det er super søtt å se på når de febrilsk leter og finner ting. Griperefleksen kommer fort nå ;)

Herlig å se hvordan trådene våre endrer seg i takt med at gullene våre utvikler seg :) Ja, det er det at de finner hendene sine, og så begynner å putte dem i munn. Deretter begynner de å finne andre ting, for så å putte dem i munn. Som er deres måte å erfare verden på. Her sitter hun nå på hendene nærmest konstant :) Jeg er så spent på hvor lang tid det tar før hun begynner å bevisst ta tak i ting. Hun har også begynt å vise interesse for tærne sine også :) <3

Herlig å se hvordan trådene våre endrer seg i takt med at gullene våre utvikler seg :) Ja, det er det at de finner hendene sine, og så begynner å putte dem i munn. Deretter begynner de å finne andre ting, for så å putte dem i munn. Som er deres måte å erfare verden på. Her sitter hun nå på hendene nærmest konstant :) Jeg er så spent på hvor lang tid det tar før hun begynner å bevisst ta tak i ting. Hun har også begynt å vise interesse for tærne sine også :) <3
Ja, lurer på når de begynner å ta tak i ting. Noen som vet omtrent når det er vanlig? :) Det er så herlig når de lærer nye ting :D

Ja, lurer på når de begynner å ta tak i ting. Noen som vet omtrent når det er vanlig? :) Det er så herlig når de lærer nye ting :D

Det pleier vel å skje når de er ca 4 mnd (+/-) :) har vært sånn med jentene mine hvertfall :P da mener jeg at dem tar ting å putter i munn.. men dem begynner ofte litt tidligere å ta tak i ting over seg, men så stopper det der lissom :P

Her å suttes og smattes det på hendene.... smokken er liksom ikke fult så gjev lenger =)

Mi gjør også det. Men lar dere dem få det? Jeg pleier å prøve å gi smokken istedenfor jeg da, tenkte kanskje det var på vei til å bli tommelsuging. Staaaakkar, burde hun bare få prøve seg kanskje? :P

Mi gjør også det. Men lar dere dem få det? Jeg pleier å prøve å gi smokken istedenfor jeg da, tenkte kanskje det var på vei til å bli tommelsuging. Staaaakkar, burde hun bare få prøve seg kanskje? :P

Jeg har gitt smokk om det er tommelen dem har sutta på.. men stort sett er det hele hånda :P er vel sånn dem utforsker på tror jeg :)

Har skjønt at det er et skritt videre i utviklingen, de lærer og utforsker :) Lar han gjerne holde på litt jeg da :) Så lenge han ikke blir sår iallefall :)

Lille gutten min er bare 6 uker gammel men han driver også å spiser på hendene sine. Virker som om han prøver å leke med drøvelen sin. Han har hele hånda inni munnen, begynner nesten å brekke seg fordi han stapper begge hendene inn. I dag virket det nesten som om det gjorde vondt han begynte å gråte på en måte som hørtes ut som smerte gråt. Roet seg heldigvis ned når jeg tok hendene hans ut av munnen.

Her er det også mye hender og fingre i munnen. Særlig om natten, så jeg våkner hele tiden av disse rare smattelydene!

Ekstremt med sutting på hendene om dagen.. Men nå har hun begynt å gripe etter lekene på babygymen. Artig å se hvordan hun prøver å få hendene til å fungere! :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp