Sutten eller totten

Miriamsmams

Glad i forumet
hva gjør barnet ditt? kanskje ingen av delene ?? Her er det ikke sutten, hun bare brekker seg, det ser ut som hun liker godt tommelen 

Suttebaby fra hun fikk den fra dag 3, akkurat som som søstera si :)

Heller det enn tommelen, korter ned til bare soving så fort hun begynner med faste lurer og lettere og gi fra seg enn tommelen :)

Ja jeg har prøvd å gi henne suttet flere ganger daglig fra uke to, full nekt. Irriterer meg ganske, men hun er bestemt. Noen barn tar bare ikke slutten, første jenta mi brukte sitt hanske kjapet

Endelig har han begynt å forstå hva sutten skal brukes til :-) så håper han fortsetter medden å ikke hånden som han og liker!

Vi begynte med sutt i uke 2 når det trengtes for å roe ned lillen. Men nå i det siste er det veldig sjelden han tar den og i hvert fall ikke de ganger man virkelig trenger hjelp (dvs når han er skikkelig lei seg/sint) og jeg ser han oftere ty seg til totten/hånden sin.. Vi får vel se hvordan det utvikler seg. Jeg brukte aldri smokk når jeg var liten, her var det venstre tommel som var favoritten, så det er jo mulig at han tar etter mora si :-)

Ja takk begge deler mener min. Han er veldig glad i både sutten og totten, men når jeg ser han putter inn totten, tar jeg den ut å gir han sutten istedet. Tenker det er enklere å avvenne sutt enn tott 

Jeg syns det er greit med smokk, i starten brukte hun puppen som smokk,litt slitsom i lengden... Men har nå funnet en smokk som duger NUK Genius mener jeg det heter :-)

Uff ja, Lillegutt vil absolutt ikke har sutt da brekker han seg skikkelig, har prøvd helt siden vi kom hjem fra sykehuset har tatt på malt oxo for å se om det ble litt bedre, men han ville heller ha tommelen eller pupp, HELST pupp hehe :)

Smokk her fordi den kan kastes. Liker hånden best, men ut med hånden og inn med tutten. Han sliter ut tutten og inn med hånden. haha.

Lillegutt elsker tutten sin!!! Det gjør mamma og!!

Back
Topp