Sutte på fingre/hender

Mamacita79

Forelsket i forumet
M sutter på hendene eller fingrene sine nesten hele tiden! Prøver å bytte ut med smokken, men han spytter den ut og putter inni en hånd med en gang.
Hva er dette?? Et enormt suttebehov?? Noen andre som har det sånn??

Har tenkt tanken på at han kanskje kan være sulten, men han finner fint hendene sine selv om han kommer rett fra puppen og..

Jenta mi er sånn å, hun velger hånd over smok ;) jeg var vist sånn å... Mor satt votter på meg når jeg var liten, men jeg har ikke begynt med det på Lilja... Prøver og prøver å få henne til å ta smoken men ser ut som fingrene smaker bedre :/

Lille gutt sutter på ende sine i hele tiden han også, men han gjør det med alt - alt går i munnen....hehe.... elsker å leke og titte på hende sine i tilegg. Jeg tror at det er helt normalt

Lillegull har hendene (ja, begge to) i munnen så ofte han kan! Setter fingre i halsen titt og ofte, men det skremmer ikke han :P

Jeg har trodd at det kanskje kan ha noe med tenner å gjøre, for hvis jeg gir han fingeren min så biter han på den - ikke hardt, men spiser liksom litt på den... Men så er det veldig tidlig da.
Men alle jeg har spurt opplever det samme, så det er vel bare normalt da :)

Sånn er det her også. Tror det er fordi de begynner å utforske verden, alt skal i munnen, og nå er det hendene som er nærmest. Når de kan holde leker, går de jo også i munnen, og blir undersøkt. Så jeg regner med det er helt normalt:)

Vår er sånn også. Vært sånn i noen uker. Grunnen er at de er i den orale fase. De blir kjent med ulike ting via munnen. Hendene er det første de blir godt kjent med. Derfor sutter de og tygger de på hendene sine. Når de klarer å gripe mer tak i ting, kommer alt til å gå i munnen for å bli smakt på. (hadde psykologi på vgs, så har lest mye om det der.)

Sånn har min vært helt siden fødselen.. !! Har prøvd alt for å bytte det ut med smokk, og det funka litt en periode, men nå vil ho ikke ha smokken i det hele tatt, KUN handa. Nå har ho funnet tommelen sin også, så det elsker ho. Så tror nok det er ganske normalt. Jeg så fra dagen ho ble født, at dette kom til å bli en tommeljente.

OK!! Takk for svar!! Godt å vite at alle er sånn.  Er så mye jeg har glemt fra storebror var liten.

samme her, gjerne smokk og hånd samtidig, jo mer i munnen jo bedre:) har begynt å få tak i en leke på babygymmen også som han drar mot munnen, så tydelig at det er munnen de utforsker ting med. morsomt når han ligger å ser på hendene sine og gjør små, søte, kontrollerte bevegelser. mer kontroll på hendene nå, ikke bare tilfeldig vifting.

samme her også :) her skal han helst ha begge hendene i munnen samtidig som han får pupp og :p 

pinkfox skrev:
samme her også :) her skal han helst ha begge hendene i munnen samtidig som han får pupp og :p 

Det skal min også, blir gal.. Haha, henda i munnen og pupp. Får jo ikke i seg noe mat, men det er ikke snakk om at noen skal ta vekk henda hennes, nei :P Da HYLER ho ( ikke grining, men hyling med stemmen)..

pinkfox skrev:

Haha! Her og!! :D

Her går også henden i munnen, han nekter å ta smokk. Jeg tror min kar har tenner som gnager, kjenner at det buler ut hjørnetenner under tannkjøttet.

Lille her sutter mye på hendene sine hvis han har mista smokken. Men jeg mistenker at det har litt med tenna å gjøre også, for her er det flere på vei enn den ene han har fått til nå.

Vår gutt har akkurat begynt med dette han og! Sutter på nevene sine masse haha :) Og kiker på dem ikke minst, han er blitt veldig fasinert av hendene sine den siste uken... :)

Back
Topp