sutta

gura

Forelsket i forumet
Hvor mye bruker småtrollene sutta si?
Og når tenker dere evt at dem skal slutte med den?

På uke dagene bruker snuppa den når ho skal sove, når vi kjører til og fra barnehage og en del på ettermiddagene, i helgene/ fridager blir det en del mere.
I barnehagen er ho flink å bare bruker den når ho skal sove.
Tror vi skal bli strengere på suttebruken hjemme. Bynne å trappe mere ned, slik at den bare er til soving og evt trøst. Er usikker på når vi burde være helt sluttet med sutta.
Nytter ikke spørre gubben om hva han mener. Han sier bare vet ikke, vet ikke.
Va er vanlig, er selvfølgelig individuelle forskjeller.
Har bestemt meg at ho skal i allefall være sluttet helt før hun er tre år. Helst i god tid før.

tror det kun er til soving/trøst i barnehagen. her hjemme flyter de rundt over alt, men når vi er på besøk eller rundt om, napper jeg de ut, og det er greit...

Crazybaby er glad I tuttilutti, og bruker den når han skal sove, til og fra bhg og når han trenger trøst. I bhg får han ha den når vi leverer han, så legger de den og kosen (som er han kjær) I hyllen hans omtrent med engang. Det hender jo at han napper til seg tutten rett som det er og går rundt med den før jeg ser det, men vi prøver å ikke la han få ha den til stadighet. Det er ikke nødvendig. Rundt 3 år er vel en grei alder å slutte med det. Da skal han få gi den til fiskene på Akvariet.

CrazyBeautiful skrev:
Crazybaby er glad I tuttilutti, og bruker den når han skal sove, til og fra bhg og når han trenger trøst. I bhg får han ha den når vi leverer han, så legger de den og kosen (som er han kjær) I hyllen hans omtrent med engang. Det hender jo at han napper til seg tutten rett som det er og går rundt med den før jeg ser det, men vi prøver å ikke la han få ha den til stadighet. Det er ikke nødvendig. Rundt 3 år er vel en grei alder å slutte med det. Da skal han få gi den til fiskene på Akvariet.

What she said :) 
Bare at her går tuttien til Kaptein Sabeltann etterhvert, he he!!

Eg prøver å ha hun uten på dagtid. Men Malin har gjemt tuttene OVERALT !!! Og hun går tom i sengen og hente dei

Hun slutter vel når eg sluttet, rundt 4 år Men eg har ikkje tenkt så mykje på det i grunn. Men prøver å ha hun uten tutt på dagen, men hu bruker dei som lindring pga tennene også.

Dessverre bruker hun den alt for mye. Prøver å begrense det, men hun finner en rundt om kring og takker aldri nei, dersom hun får tilbudet om en :p Pappaen er veldig flink til å tilby hun den nemmelig (arg:p)

Prøver å få henne til å slutte med den på dagtid, og kun bruke den dersom hun skal sove, eller er sliten og survete :)

Også må vi bruke den når vi skal kjøre bil!

er streng eg tydeligvis
Maria har den kun når ho sover eller sitter i bil.
ho er veldig glad i den da. og når ho er sliten og lei henger ho ofte på senga å sutrer etter smokken som ho veit ligger i senga.. stakkar..
da hender det at ho får den, men da må ho sitte på fanget vårt å slappe av med den. får ikkje løpe rundt i huset med den i munnen.

dette gjør at det er veldigt lett å legge ho, for ho er så glad når ho får smokken sin at det er heilt stilt til dagen etter :D da kaster ho den sjølv i senga når vi kommer :D

Før vi drar til barnehagen legger vi smokken på en kommode, i bhg har han den kun til soving, på ettermiddagen etter middag kan han ha den litt om han er sutrete. Dette prøver vi å begrense. Og smokken på natten.

Han bruker den på vei til bhg, og på vei hjem. Når han skal sove, og når han er lei seg. Ellers hjemme er det litt som han selv vil.....synes han er alltfor liten til å skjønne at han ikke kan få den, liksom.....er jo i grunn vi som har gjort han "avhengig".....huff......det hørtes fælt ut----hehe! Men------begge mine to andre har slutta omtrent på 3 årsdagen, og det har jeg planer om at T også skal :-)

Tobias bruke den til/fra barnehagen, i bilen og når han ska søv. Også syns han det e godt å sett se i vippestolen etter middag med tutten, en bamse og et pledd på seg(Max 1 time). ellers bruke han den ikke.

Har alltid bare brukt det i utgangspunktet når barna skal sove/ som trøst. Aldri ellers og her funker det fint. Hender storejenta av og til vil ha tutt på natta fortsatt da... men det er ikke så ofte lenger...

Back
Topp