Sutt

Mailykke2

Forelsket i forumet
Hva slags merke skal dere bruke? Dere som har barn fra før, når gav dere sutt for første gang til babyen? Dere som ikke skal gi sutt; hva slags annet alternativ til kos skal dere tilby den lille?:p

Det er ingen av mine som har tatt sutt. Eldstejenta ville ikke ha noenting og brydde seg ikke om noe sånt i det hele tatt. Minsten brukte tommelen, og ville ikke bytte den ut. ;-)
Mener søsteren min hadde suksess med Mum smokker tror jeg?

Storebror brukte NUK, og det blir nok det også nå..
Pga de blir lagt inn på barsel så får de automatisk sutt, og på SSK bruker de NUK (de gjorde iallefall det) så jeg ser også for meg at den bør være blandt de beste for bitt og sugingmetoder :D

her hadde jeg med mam (mener jeg det var) sutt på føden og bra var det ellers hadde jeg ikke hatt brystvorter igjen!! (var der jo i 5dager). 

det var forresten jordmor som anbefalte meg å gi han tutt på barsel for han var så suttete. syns det er kjempe med sutt jeg for det er lettere å slutte med, det roer han instant og han koser seg med den. viss behovet ikke melder seg i det hele tatt hadde jeg nok latt vær, men sutt er bedre enn tommel i hvertfall ;) 

har kjøpt mam sutter til lille jenten her også som er ferdig kokt og klart til bruk i stellevesken viss det blir et behov :) 

noen som har erfaring med aventsuttene?
Jeg ser for meg at jeg kommer til å stappe sutt i munnen hennes ganske fort :P Mamma gjorde det med oss, og de ungene i vennegjengen som bruker sutt fikk det ganske tidlig (i løpet av den andre dagen på sykehuset). 

avent sine er bra de også, men syns de er vanskeligere å få fatt i enn mam sine (er en str som er vanskelig nemlig). 

Kommer muligens til å kjøpe NUK sine, men skal i alle fall ha med silikon og ikke latex fordi jeg syns latex har dårlig "kvalitet". Er min erfaring :):)
Har hørt at avent sine er ganske bra, men tror jeg holder meg til NUK uansett :):)
Ett par tutter skal bli med i fødebagen :)

Mam 0-2mnd. Storebror tok de med en gang, og heldigvis for det :)

har ikke tenkt så mye på det enda. tar det vel litt som det kommer regner jeg med.

Her brukte vi MAM smokkene, de minste, etter 10 dager. Da var jeg lei av å være smokk selv... Gikk helt fint med ammingen også selv om HS var veldig streng på at vi ikke måtte finne på å gi smokk før han var 3 uker gammel :) Denne gangen har jeg lagt 2 smokker i bagen som skal til sykehuset :)

Vi har god erfaring med avent sine, for de brukte storesøster. Har ikke hatt noen problem å få tak i de heller :)
Så jeg kommer vel sikkert til å kjøpe de nå også, tenker jeg. Og så en type til i tilfelle de ikke faller i smak.

Det er nok bare å prøve seg fram når den tid kommer. Noen unger liker en type og noen unger liker en annen type. Vi begynte med smokk etter amminga var godt i gang. Før det brukte vi en godt vasket lillefinger for å stille sugebehovet.

Mam sine sminker kommer vi til å bruke, og ja jeg skal stappe den inn ganske fort ;-) Med nr 2 lurte faktisk jordmora på føden om jeg hadde med smokk, for han hadde et ekstremt sugebehov. Det påvirket ikke ammingen. Med vår første ventet vi for lenge før vi introduserte den, og han nektet å ta den.

Nummer en hos meg tok avent smokken o-6 mnd med en gang. Med nummer to var det verre... Han begynte ikke med smokk før han var 11 uker og da var jeg ganske fortvilet for ingenting annet enn puppen roet han. Kjøpte inn de fleste merker som finnes, og til sliutt så tok han NUK sin smokk 0-6 mnd.
Denne gangen har jeg kjøpt inn avent smokk, NUK smokk og MAM smokk... For å være på den sikre siden... Så få vi se hva han har lyst på :)

Denne gang tror jeg ikke jeg skal gi sutt hvis jeg ikke må. Dattern min hadde så stort sutte behov at jeg var nødt til å gi sutt pga såre pupper. Men da vi tok sutten hennes (rundt 3 års alderen) begynte hun me tommelen. Å den kan man ikke bare klippe av :p

skal ihvertfall være trygg på ammingen før jeg stapper inn en sutt:-) kommer nok ikke til å introdusere sutt før vi er kommet hjem:-)

Back
Topp