Sutrete baby

pappajan

Andre møte med forumet
Vår 9 mnd datter er verdens nydeligste, men vårt store problem er at hun sutrer, griner og alt for ofte er missfornøyd. Hun kan ikke gjøre det samme tingen mer enn 3 minutter før hun sutrer og griner. Kan ikke sitte i barnevogn, spisestol, fanget, bæres.. hun skal underholdes og det skal hele tiden være noe nytt. Vi merket spesielt dette da vi var på foreldregruppe. Mens andre barn satt rolig og behagelig på fanget til mor eller far i 45 minutter med smokken i munnen, gikk det bare 3 minutter før min datter vred seg av kjedsomhet, begynte etterhvert å skrike, sutre og grine. Forsøkte å forandre sittestilling, bære henne, gå rundt, legge henne ned, men det hjelper så kort. Etterhvert ble det så ille at jeg bare måtte forlate gruppen. Dette gjør det vanskelig for oss å dra noe sted, for vår datter er svært uforutsigbar. Merker også at det er svært slitsomt.

Vi vet ikke helt hvor vi skal begynne hen. Burde vi undersøke om det ligger noe underliggende helseplager bak, eller er det et spørsmål om oppdragelse? Noen som har noe erfaringer eller gode råd.

Gutten min hadde også en periode der han måtte underholdes konstant, spesielt da han begynte å gå og skulle gå konstant så vi måtte gå og holde ham i hendene i timesvis hver dag til han lærte å gå på egenhånd. Han ville alltid fremover eller til et eller bare at det skulle skje noe. Vi hadde en del mnd med kollik, der han bare slappet av hvis vi bar ham eller trillet, men etter det ville han også at mye skulle skje. Nå er han 1,5 og klarer seg mye bedre selv, og selv om han fortsatt ikke sitter mye stille så er det veldig annerledes når han ikke er så ekstremt avhengig av at vi underholder ham hele tiden. Det kan selvfølgelig være annerledes for ditt barn, og hvis du mistenker at noe er galt ville jeg absolutt sjekket det opp, men hos oss var det alltid litt sånn som du beskriver uten at jeg tror det var noe galt. Skal sies at gutten min ikke skrek mye i denne perioden, og at han kunne være rolig i bæresele og sovnet i vogn når han var trøtt.

Min eldste var helt håpløs, et mareritt som baby. Et helvete på barseltreff, han kunne aldri ligge for seg selv eller med de andre ungene. Nå er han verdens søteste treåring som er så enkel å ha med på ting :D det går nok over, unger er forskjellige.

Har en her også. Som gråter og sutrer for veldig mye hver dag. Nå går det mye på å ikke få lov, forståelig nok, men slitsomt er det. Hun har alltid vært slik. Kan ikke gjør en ting mer enn 3 min før noe annet må skje, ellers er det gråting. Er mark på fanget, på armen, osv. Nå er hun 15 måneder og det har jo roet seg, men det er fortsatt ganske mye sutring.

Yngste er litt sånn. Men han har en storesøster som han kan leke med og krangle med. Han krabbet ganske tidlig og gikk når ham var 11 mnd. Så han har kommi seg frem og fått gjort som ham vil. Det hjelper mye når de kan bevege seg. Men kan bare glemme å ha han på fanget eller med på kafé. Han kan kun sitte i vogn hvis den er vendt fremover osv. Er mye bråk rundt han men prøver å finne på ting til han. Akkurat nå leker de med baller i telt inne i forteltet til svigers

Må nesten si det et godt å høre at andre har det likedan. Min datter er jo veldig blid, leken og lager masse lyder, så blir vanskelig å komme til legen med den grunn av at hun er sutrete og utålmodig. Hun er nå 9 mnd og greier ikke å komme seg av flekken når hun ligger på magen. Da er det vi foreldre som må flytte henne hele tiden. muligens denne gnålingen og sutringen vil bedre seg når hun lærer seg å krabbe og bli litt mer selvstendig. Når forresten kommer oppdragelse inn i bildet? er 9 mnd for tidelig?

Må nesten si det et godt å høre at andre har det likedan. Min datter er jo veldig blid, leken og lager masse lyder, så blir vanskelig å komme til legen med den grunn av at hun er sutrete og utålmodig. Hun er nå 9 mnd og greier ikke å komme seg av flekken når hun ligger på magen. Da er det vi foreldre som må flytte henne hele tiden. muligens denne gnålingen og sutringen vil bedre seg når hun lærer seg å krabbe og bli litt mer selvstendig. Når forresten kommer oppdragelse inn i bildet? er 9 mnd for tidelig?

Dette høres ut som noe dere kan snakke med helsesøster fremfor lege med :)

Back
Topp