Sutrepost fra meg!

HalkatlaNord

Andre møte med forumet
Orntlig sutrepost fra meg da.. har de siste årene klart å gått ned fra 110 kilo og ned til 85... har nu 19 pluss 5 lagt på meg 11 kilo!! Har mest bare lyst til å legge meg ned å skrik... er sulten hele tiden.
Har ME,fibromyalgi og adhd, måtte slutte på alt av medisiner da jeg ble gravid... ergo kommer alt av symptomer og sjit tilbake. Rastløsheten,tankekjør,smerter,utmattelse...Kjenner meg orntlig bedriten(for å si det på godt norsk)

Blææ.. måtte bare få det ut.

Av og til må man bare få det ut ja!:) sender en klem og masse gode tanker, og håper svangerskapet likevel kan bli en positiv opplevelse:Heartred

Uff, føler så med deg:Heartred Sliter med litt av det samme selv, men har andre diagnoser enn deg. Jeg har lavt stoffskifte og kompleks PTSD bl.a. La på meg fra 70 til 105 kg etter at jeg fikk påvist lavt stoffskifte i 2018. Fra august ifjor og til jul klarte jeg å gå ned fra 105 kg til 76 kg ved hjelp av lavkarbo. Jeg følte meg så utrolig mye bedre både fysisk og psykisk etter vektnedgangen og livsstilsendringen. Dessverre har jeg måttet gi opp lavkarboen etter at jeg ble gravid, og kiloene kommer tilbake i et forrykende tempo. Det er utrolig vanskelig å forholde seg til, og føler meg veldig nedstemt og sliten. Har nå tenkt meg til en klinisk ernæringsfysiolog for å få hjelp til å roe ned den veldsomme vektoppgangen. Jeg er fullt på det rene med at jeg skal gå opp noe i vekt, men at jeg går opp 30-40 kg i svangerskapet er ingen tjent med. Ta vare på deg selv, og husk at du har klart å gå ned i vekt før - du klarer det igjen :Heartred

Uff, føler så med deg:Heartred Sliter med litt av det samme selv, men har andre diagnoser enn deg. Jeg har lavt stoffskifte og kompleks PTSD bl.a. La på meg fra 70 til 105 kg etter at jeg fikk påvist lavt stoffskifte i 2018. Fra august ifjor og til jul klarte jeg å gå ned fra 105 kg til 76 kg ved hjelp av lavkarbo. Jeg følte meg så utrolig mye bedre både fysisk og psykisk etter vektnedgangen og livsstilsendringen. Dessverre har jeg måttet gi opp lavkarboen etter at jeg ble gravid, og kiloene kommer tilbake i et forrykende tempo. Det er utrolig vanskelig å forholde seg til, og føler meg veldig nedstemt og sliten. Har nå tenkt meg til en klinisk ernæringsfysiolog for å få hjelp til å roe ned den veldsomme vektoppgangen. Jeg er fullt på det rene med at jeg skal gå opp noe i vekt, men at jeg går opp 30-40 kg i svangerskapet er ingen tjent med. Ta vare på deg selv, og husk at du har klart å gå ned i vekt før - du klarer det igjen :Heartred

Hvorfor ikke fortsette med lavkarbo som gravid?
Jeg har gjort det med mine siste, gikk opp 3 kg med nr to og foreløpig ikke gått opp en eneste kilo med dette barnet 18+0.
Spiser knekkebrød til 2 måltider daglig, ellers stort sett lite karbohydrater annet enn fra grønnsaker. Spiser det familien spiser, men stort sett ikke ris, pasta, brød, pizza osv. Spiser ingen søtsaker så klart..... det er kjedelig :(

Back
Topp