Sushi!

Ungmammajuli22

Betatt av forumet
Juliknøttene 2022
Hjelp! Jeg skal spise sushi i morgen, hva burde jeg holde meg unna? Og går det greit å spise noen ingefærbiter?:nailbiting: Har googlet meg ihjel men finner ingen konkrete svar på akkurat ingefær delen. Liker å ta en liten bit ingefær mellom hver sushi bit. Bør jeg holde meg til fritert sushi eller kan jeg spise rå også men holde meg unna visse typer fisk? Sorry mange spørsmål:hilarious: vil bare ikke gjøre noe feil.

Følg råd for gravide som ligger fra FHI. De har en egen brosjyre på nett

Einig med den over her, sjekk matråd for gravide. Men sushi skal vera OK så lenge du går på ein restaurant som er proff og som behandlar fisken forsvarleg. Laks er iallfall OK og det som er tempura (fritert). Men unngå tunfisk. Sjekk detaljane på FHI. Og litt ingefær går fint, kan jo hjelpa mot kvalmen også. :p

Levde på sushi når jeg gikk med de to første.
Det er vel tunfisk en hovedsaklig skal være forsiktig med. Å rogn om jeg husker riktig. Holder meg stort sett til laks å friterte ting:p
Ingefær er vist ikke anbefalt, men det var ikke jeg klar over i de andre graviditetene, så det gikk også ned på høykant:bag:

Som de andre sier over. Står at av info på FHI:happy:

Levde på sushi når jeg gikk med de to første.
Det er vel tunfisk en hovedsaklig skal være forsiktig med. Å rogn om jeg husker riktig. Holder meg stort sett til laks å friterte ting:p
Ingefær er vist ikke anbefalt, men det var ikke jeg klar over i de andre graviditetene, så det gikk også ned på høykant:bag:

Som de andre sier over. Står at av info på FHI:happy:
Eg også åt masse sushi OG ingefær i graviditeten med nr. 1. Då gjekk iallfall alt heilt fint og ho er frisk og rask. Men åt ikkje tunfisk og dei andre fiskane som ikkje er anbefalt. Ser at det i all hovudsak er ingefærshots og ingefær i kosttilskudd gravide ikkje bør eta. Går jo an å berre eta litt ingefær til sushien, treng jo ikkje å overdriva. For øvrig fekk eg anbefalt ingefær mot kvalme av legen min i forrige graviditet, så ikkje så lett å henga med med…!! :eek:

Eg også åt masse sushi OG ingefær i graviditeten med nr. 1. Då gjekk iallfall alt heilt fint og ho er frisk og rask. Men åt ikkje tunfisk og dei andre fiskane som ikkje er anbefalt. Ser at det i all hovudsak er ingefærshots og ingefær i kosttilskudd gravide ikkje bør eta. Går jo an å berre eta litt ingefær til sushien, treng jo ikkje å overdriva. For øvrig fekk eg anbefalt ingefær mot kvalme av legen min i forrige graviditet, så ikkje så lett å henga med med…!! :eek:

Åja, nei det er jaggu ikke lett med alle disse forskjellige beskjedene:rolleyes:

Jeg sjekket alt som sto på fhi og jeg ble også veldig forvirra om jeg kunne spise ingefær. Jeg har vært å spist sushi nå å spiste fritert laksemaki og tempura scampi med litt ingefær mellom bitene:joyful: det gjorde godt for magen, er så glad i sushi:smug: overdrev ikke ingefær spisingen så det gikk nok sikkert bra:p

Back
Topp