Sushi!

Icsi-prøver

Blir kjent med forumet
Har så lyst på sushi disse ukene, men merker at selv om det står flere plasser at sushi er trygt så sliter jeg med å stole på at sushi jeg kjøper ikke er ferskt nok selv om jeg går til en sushi restaurant.

Hva gjør dere andre som elsker sushi? Hva spiser dere?

Har så lyst på sushi disse ukene, men merker at selv om det står flere plasser at sushi er trygt så sliter jeg med å stole på at sushi jeg kjøper ikke er ferskt nok selv om jeg går til en sushi restaurant.

Vi har et veldig bra sushisted rett ved oss som jeg stoler på har fersk sushi :) Så spiser det meste der bortsett fra det som ikke er anbefalt (som tunfisk). Hva med å spise noe tempura? Eller er ikke det det samme?:p

Vi har et veldig bra sushisted rett ved oss som jeg stoler på har fersk sushi :) Så spiser det meste der bortsett fra det som ikke er anbefalt (som tunfisk). Hva med å spise noe tempura? Eller er ikke det det samme?:p

Det er kun tempura jeg har spist disse dagene, men syns det blir litt kjedelig å kun spise d så vurderer nå å bestille litt sushi med laks i. Og tunfisk skal jeg klare å holde meg unna ;)

Har også spist kun tempura. Har egentlig sykt lyst på Philadelphia maki med laks, men er så redd at noe går galt. :banghead:
Har også lest dette: De fleste av oss blir ikke syke av bakterien, men gravide, barn, eldre og personer med nedsatt immunforsvar er utsatt. Listeriose kan for eksempel overføres fra mor til foster under graviditet og føre til at fosteret får livstruende sykdom.
Da kan ikke jeg stole helt på rå fisk akkurat nå, dessverre. :arghh:

Jeg fikk beskjed av jordmor om å gå på helsenorge gravid, der står svarene, på alt. Ikke google villt. Prøv det, mener jeg leste noe om sushi og!:)

Jeg har spist sushi flere ganger :angelic: Men mest scampi, laks og ting som er stekt (and feks)

Sushi har jeg lyst på hele tiden, helst fra restaurant for det smaker så mye bedre. Holder meg til laks og kveite stort sett nå, holder meg unna tunfisk og kamskjell. :hungry:

Har spist en del sushi i svangerskapet, men holder meg til laks. Og fra naturligvis fra restaurant og ikke matbutikk :hungry: Og fillern, nå fikk jeg lyst på sushi igjen.... :hilarious:

Da klarte jeg ikke å holde meg lenger, og har akkuratt spist skikkelig snadder sushi og kost meg. Men lot være å spise ingefæren som følger med. For det skal visst ikke være bra å spise når en er gravid.

Snakket også med restauranten og fikk beskjed at neste gang jeg bestiller så skulle jeg skrive i bestillingen at jeg er gravid. Da vil de passe på at jeg ikke får servert fisk som en skal unngå. Typisk når du bestiller en meny.

...og DER bestilte jeg hjem sushi nå:laughing001 jeg kan motstå ALT bortsett fra fristelser, haha!

Etter så mye snakk om sushi så ble det det til middag her også i dag :p

Nå har jeg også lyst på sushi! Hmm, til helgen kanskje? tebker også det må gå fint om jeg bestiller fra en stor leverandør hvor jeg vet det er godt besøk og rullering i ingrediensen :)

Har ikke spist sushi i graviditeten hittil, men gleeder meg! Kommer til å velge forskjellige laksemakier bare :)

Back
Topp