Sushi??

Migica

Gift med forumet
Marsboerne 20 18
❤ Aprilbarna19 ❤
It's gonna be May 2019
Kan jeg spise noe som helst av Sushi?? Fikk så innmari lyst på det i sted.. Men det er vel rå fisk og skalldyr bare? Sikkert ikke smart men må jo spørre...

Du kan spise det meste, men ikke ørret og tunfisk

Sushiris inneholder forresten enormt med sukker, i tilfelle du ikke visste det;)

Aha, tenkte kanskje det var helt tabu jeg. Sjelden jeg spiser det men fikk så innmari lyst på! Sukker gir jeg egentlig f i [emoji6] jeg kommer aldri til å bli noen helsefrik. Spiser det jeg har lyst på stort sett og har det helt fint i en kropp med litt ekstra på bena [emoji6]. Da blir det sushi uten tunfisk og ørret en dag [emoji4]

Du kan spise det meste av fisken rå men ikke kveite, ørret og tunfisk.

Fikk beskjed av legen å ikke spise sushi, kveite og diverse andre ting som vi vet ikke er bra for gravide.

Fikk beskjed av legen å ikke spise sushi, kveite og diverse andre ting som vi vet ikke er bra for gravide.
Veldig rart at legen din sa det. Sushi er absolutt anbefalt siden det er fisk. Helsedirektoratet har gått ut med info om at sushi er helt trygt, så lenge man holder seg unna kveite, laks og ørret.

Veldig rart at legen din sa det. Sushi er absolutt anbefalt siden det er fisk. Helsedirektoratet har gått ut med info om at sushi er helt trygt, så lenge man holder seg unna kveite, laks og ørret.

Jeg ble også anbefalt å holde meg unna kjøpesushi av legen, ford hun mente at man aldri kunne vite hvor fersk fisken de bruker er. Men at jeg gjerne måtte lage det selv!

Jeg har unna meg kjøpesushi flere ganger jeg altså, men merka at jeg ble litt mer skeptisk etter at jeg snakka med legen min.

Jeg ble også anbefalt å holde meg unna kjøpesushi av legen, ford hun mente at man aldri kunne vite hvor fersk fisken de bruker er. Men at jeg gjerne måtte lage det selv!

Jeg har unna meg kjøpesushi flere ganger jeg altså, men merka at jeg ble litt mer skeptisk etter at jeg snakka med legen min.
Ja kjøpesushi forstår jeg. Det må jo være så fersk som mulig, og man vet jo aldri helt hvor lenge de har ligget i butikken. Men å lage selv eller kjøpe fra restauranter man vet har ferske varer er noe annet! :)

Jeg personlig har aldri kjøpt sushi fra dagligvare ...:/

• Liker
Reactions: TS

Du kan trygt spise kveite og laks på sushi, litt usikker på om du får ørret på sushi [emoji85] men det er rå tunfisk du skal holde deg unna når det kommer til sushi [emoji846]
7a7b05bf36dbfb9c35cc1752614404de.jpg

• Liker
Kjøper selvsagt fra restaurant. De som ligger i disken på kiwi frister liksom ikke [emoji6]

Ja kjøpesushi forstår jeg. Det må jo være så fersk som mulig, og man vet jo aldri helt hvor lenge de har ligget i butikken. Men å lage selv eller kjøpe fra restauranter man vet har ferske varer er noe annet! :)

Jeg personlig har aldri kjøpt sushi fra dagligvare ...:/

Jeg mente all sushi som man kjøper [emoji846] Til og med restaurantsushi. Legen sa at restauranter har lov å bruke fisk som har vært åpnet i flere dager. Og det er ikke farlig, men kan bli en del bakterier som gravide skal holde seg unna.

Last edited:
Jeg mente all sushi som man kjøper [emoji846] Til og med restaurantsushi. Legen sa at restauranter har lov å bruke fisk som har vært åpnet i flere dager. Og det er ikke farlig, men kan bli en del bakterier som gravide skal holde seg unna.
Men nå sier jo helsedirektoratet at sushi er helt trygt, så da stoler jeg på det. :)

• Liker
Back
Topp