Sushi

Lykkespiren2017

Blir kjent med forumet
Spiser dere sushi?? Jeg har bare enormt lyst på! Har fått med meg at sushi skal være trygt hvis man unngår tunfisk. Men vet ikke om jeg tør likevel

Jeg gafler sushi hele tiden, men spiser ikke kveite, tunfisk eller skalldyr (allergisk). Sjekk matportalen for kostholdsråd for gravide.

Det har jeg også hørt. Men så er det noe med at vi ikke skal spise fisk over 3kg. Hvordan vet man det når vi ikke har fiska den selv? Du kan jo evt gå for varmebehandlet maki da. Nå fikk jeg lyst på sushi også. Jeg som ikke har klart tanken på fisk på mange uker.

Jeg spiser sushi med begge hender :P Bare ikke tunfisk....

Sushi inneholder mye jod som er anbefalt for gravide:) spiser det også med god samvittighet:)

Jeg spiste sushi ved forrige svangerskap, bare vær ekstra nøye og følg de retningslinjene, og som ellers pass på hvor du kjøper henne, eller at det er topp råvarer om du lager selv:)

Elsker sushi! Dropper tunfisken og spiser bare sushi fra steder hvor det er mange folk og fisken ikke blir liggende lenge:happy:

Jeg får ikke lyst på rå fisk når gravid så jeg kjøper maki med scampi tempura eller kylling eller crab sticks. Får litt samme smaken når man spiser det :)

Har også laget sushi hjemme med stekt fisk,det smaker like godt:) merker ingen forskjell etter å ha dyppet det i soya/wasabi eller hjemmelaget chilimajones:)

Back
Topp