Sushi?

Ja, har hatt det en gang i begynnelsen av svangerskapet og det smakte deiligere enn noen gang før! Og jeg elsker sushi! Men så kom kvalmen og jeg har ikke hatt det spor lyst på. Kommer nok til å prøve meg igjen snart da :)

Ja :) bare informerer om at jeg er gravid når jeg bestiller ;)

Noe... Men styrer unna tunfisk, sverdfisk, fiskelever og store kveiter.

Tror det står i den boken vi får hos legen hvilke fisker vi ikke skal spise.

Har spist det en gang etter at jeg ble gravid. Blir flere ganger bare kvalmen går over. Fantaserer om fried maki:D

Nei, men ikke fordi jeg er gravid, men fordi jeg ikke liker det :p

Ja, har spist det èn gang siden jeg ble gravid. Syns det smakte rart, jeg som vanligvis elsker det :p

Elsker sushi når jeg er gravid. Spiser kun lakse nigiri :)

Synes det er vanskelig å vurdere selv om jeg "kan" spise det eller ikke.. er veldig gla i rå laks, men det er så mange plasser det står at man ikke skal spise et når man er gravid... :( bestilte sushi en gang, men da valgte jeg bare ting som vart fritert o.l.. Spiste noen få biter lakse nigiri og sashimi da vi var på koldtbord en dag, men fikk dårlig samvittighet ovenfor meg selv etterpå :(

Synes det er vanskelig å vurdere selv om jeg "kan" spise det eller ikke.. er veldig gla i rå laks, men det er så mange plasser det står at man ikke skal spise et når man er gravid... :( bestilte sushi en gang, men da valgte jeg bare ting som vart fritert o.l.. Spiste noen få biter lakse nigiri og sashimi da vi var på koldtbord en dag, men fikk dårlig samvittighet ovenfor meg selv etterpå :(
Hvor står det at man ikke kan spise sushi? Jeg har bare funnet informasjon om at det er trygt.

Fant en bv-artikkel hvor det står vi ikke skal ha rå eller dårlig oppvarmet fisk, men jeg tror ikke det stemmer. Det er vel matportalen som er fasit på det her? Der står det iallfall at vi kan spise sushi (og det er matportalen.no bv har brukt som kilde).
http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/#tabs-1-2-anchor

Fulgte matportalen sine råd den dagen jeg spiste rå laks, hehe! Håper dette stemmer, slik at jeg slipper å lide uten sushi hele svangerskapet :D

Følg matportalen, er det som er de offentlife kostholdsrådene for gravide :)

Fikk denne linken anbefalt av en venninne:
http://www.klikk.no/foreldre/bligravid/article1544360.ece
Her står det også at de har brukt matportalen.no som kilde.. Blir litt forvirret..
Det kan hende rådene var annerledes før? At det ikke er oppdatert? Når man går rett til kilden er det iallfall klar tale;
'Gravide kan spise sushi laget av rå, fersk marin fisk, men bør unngå produktene på listen over.'
(Det som er på listen over er tunfisk og andre veldig store fisker (miljøgifter).)

Back
Topp