Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Siden du har ganske kontroll på det der. Hvordan er det med kongekrabbe fisket fra nord? Min stefar er fisker nå og han hadde med kongekrabbe til alle her nede. De ligger i fryseren nå. Datteren vår har så lyst på å spise dem nå, hu kaller det for krokodille. Jeg er ikke så glad i krabbe men er greit å vite for hadde vært gøy å smake på det når stefaren min hat fiska det.Ja, se matprotalen
Gravide kan spise sushi laget av rå, fersk marin fisk, men bør unngå produktene på listen over.
(listen gjengir jeg her under)
Fisk og skalldyr fra visse havner, fjorder og innsjøer
- Rakfisk (bakterier).
- Selkjøtt (fremmedstoffer).
- Blåkveite over tre kilo (fremmedstoffer).
- Ferskvannsfisk av typen: All gjedde, abbor over 25 cm, ørret over en kilo, røye over en kilo (fremmedstoffer).
- Eksotisk fisk som: Hai, sverdfisk, skater og fersk tunfisk. Tunfisk på boks er helt trygt (fremmedstoffer).
- Fiskelever og produkter med fiskelever, som for eksempel rognleverpostei (fremmedstoffer).
- Brunmat i krabbe, fordøyelseskjertelen i kamskjell og nyren i o-skjell (fremmedstoffer).
Ferskvannsfisk og kvikksølvforurensing
Ikke spis fiskelever fra selvfangst
Barn, gravide og ammende bør ikke spise rognleverpostei
Barn, gravide og ammende bør ikke spise brun krabbemat
Advarsel mot fordøyelseskjertelen i kamskjell og nyren i o-skjell
De blå er linker, men linkene ble ikke med, du finner dem på den siden hos matprotalen.