Sushi!

Niliel

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Spiser dere sushi?

Spør fordi jeg er rimelig sikker på at det stod på nei-lista forrige gang jeg var gravid (fem år siden), men ser nå at det er OK. Har vilt lyst på sushi, men føler liksom at det er "galt" selv om det nå står at det er ok.. En god venninne bor i Sverige, og i følge henne er sushi "no no" der - og da ikke bare på grunn av fisken men fordi det ofte er bakterier i risen (?)

Hva gjør dere? Jeg har nemlig sinnsykt lyst på sushi i kveld....

Jeg spiser sushi, men bare med laks. Du må ikke spise tunfisk eller kveite over en viss kilo (så det holder jeg meg heller bare unna). Sushien jeg spiser er fersk og rett fra restaurant, hadde vært mer skeptisk til sånn ferdigbrett man kan kjøpe i matbutikken :)

Har en fin sushi-restaurant rett borti her, så det er veldig fristende å gå bort og bestille meg litt sushi (da med laks..:-)

Unngå tunfisk og kveite. Og kjøp fersk fra en plass du kjenner til/som har godt rykte b

Spiser dere sushi?

Spør fordi jeg er rimelig sikker på at det stod på nei-lista forrige gang jeg var gravid (fem år siden), men ser nå at det er OK. Har vilt lyst på sushi, men føler liksom at det er "galt" selv om det nå står at det er ok.. En god venninne bor i Sverige, og i følge henne er sushi "no no" der - og da ikke bare på grunn av fisken men fordi det ofte er bakterier i risen (?)

Hva gjør dere? Jeg har nemlig sinnsykt lyst på sushi i kveld....

Jeg bor i sverige og her får vi spise sushi :) Går etter hva livsmedelsverket skriver om råd om mat for gravide: http://www.livsmedelsverket.se/matvanor-halsa--miljo/kostrad-och-matvanor/gravida/

• Gravad, rökt fisk och sushi: ät nygjorda eller nyförpackade produkter. Kontrollera förpackningsdatum.

Åh, så bra da... Da kanskje jeg bare skal hive på meg skoene og løpe bort...!! :woot:

Fritert schampi er jo veldig trygt og godt!:p
Jeg er litt skeptisk på sushi barer også. Venninna mi spurte om de hadde helt fersk fisk fordi ho var gravid. De måtte vel innrømme at den ikke var det:p ikke fersk nok:)

Back
Topp