Sushi

Pikenmedsvovelstikker

Forelsket i forumet
Hva er greit av sushi? Er det ok med laks? :) Noen som har erfaring med det? Kan ta scampi, men sjesser så på laks :p vet at tunfisk, kveite og kamskjell er fy fy :)

Laks går supert så lenge den er fersk. Jeg har et brett i kjøleskapet med uromaki med laks/avokado og futomaki med fritert scampi, avokado og chilimajones... gleder meg til ungene har lagt seg i kveld og ho mor skal kose seg :p:D Gubben griner på nesa og kjøper seg vel en kebab kjenner jeg han rett!

Laks går supert så lenge den er fersk. Jeg har et brett i kjøleskapet med uromaki med laks/avokado og futomaki med fritert scampi, avokado og chilimajones... gleder meg til ungene har lagt seg i kveld og ho mor skal kose seg :p:D Gubben griner på nesa og kjøper seg vel en kebab kjenner jeg han rett!
Kunne vært jeg som skrev det der ja ;-) Skal til Oslo til uka, da tror jeg at jeg skal bli litt liten igjen og tigge til meg sushimiddag av min far :-P Får koke noe makaroni eller noe til treåringen :-)

Kunne vært jeg som skrev det der ja ;-) Skal til Oslo til uka, da tror jeg at jeg skal bli litt liten igjen og tigge til meg sushimiddag av min far :p Får koke noe makaroni eller noe til treåringen :)
Det syns jeg du skal gjøre :D

Hva er greit av sushi? Er det ok med laks? :) Noen som har erfaring med det? Kan ta scampi, men sjesser så på laks :p vet at tunfisk, kveite og kamskjell er fy fy :)

Jeg trodde bare tunfisk var fyfy? Jeg vet egentlig ikke hva jeg spiser når jeg spiser sushi. :P Er mest å spiser på sushirestaurant med buffet, så jeg bare forsyner meg :P Men, spiser mest av friterte scampi og de makirullene jeg da. Ikke så fan av resten. Håper det er safe. Men om det er kveite eller kamskjell inni vet jeg igrunn ikke..... :o Tunfisk ser jeg, på fargen. Så det evt bare piller jeg ut.

Heller ikke kveite som er på over så og så mange kilo.. og fisken skal ha vært fryst ned på -20 grader i minimum 24t før man kan spise den.. (det gjelder all fisk som skal nytes rå) leste anbefaling fra staten på nettet nå isted :p og kamskjell skal man visst også være forsiktig med.. :) var visst pga parasitter , mark osv. :p

Back
Topp