Sushi?

Carolineisabelle

Forelsket i forumet
Denna frågan har säkert ställt 1000 gånger, men kan man äta sushi? Jag har ett heeelt sjukt behov av sushi å wasabii nuuu!! Galeeet:);) jag har läst runt lite, men hittar olika information. Någon som vet?:)

Du kan spise sushi, men du skal være litt forsiktig med noen fisketyper likevel.

Gravet eller røkt fisk skal du helst innta ferskest mulig.

Du skal f.eks ikke spise :

Blåkveite over 3 kg
Gjedde
Abbor over 25 cm
Ørret over 1 kg
Røye over 1 kg
Hai
Sverdfisk
Skater
Fersk tunfisk
Hval
Selkjøtt fra Vestisen

I følge det jeg vet, så kan man trygt spise sushi, men man skal være litt forsiktig med tunfisken som jeg forstod. Så jeg bestilte bare en meny og byttet ut tunfiskbitene. Nam! Nå fikk jeg og lyst på sushi ;)

trodde man ikke skulle spise sushi når man var gravid siden det er rå fisk

Jeg spiser sushi selv om enkelte mener at det ikke er bra! Jeg holder meg til laks, men nyter hver bit :)

Jeg las nettopp på en side om hva man kan spise og ikke spise, der var sushi lov, men ikke rå fisk.. Vet ikke forskjellen, men det er sikkert noe :P

Jeg spiser også sushi :) holder meg unna tunfisken, men glefser i meg det meste annet:) moms :)

Jeg har spist sushi. Etter mye googling på nettet konkluderte jeg med at det virket trygt. Holder meg unna tunfisk, og evt. andre eksotiske fiskearter. Men har spist laks, scampi, crabsticks og sånt :-)

Foreløbig har jeg spist sushi kun uten rå fisk. Jeg har såå lyst på "vanlig" sushi med laks og hele pakka. Kanskje til helga :)

Jag håller mej också undan tonfisken, men äter desto mer scampi, mmmm! Å va gott de är med avokado, chilimajonäs och wasabi. Nu blev jag hungrig igen! Sommarkvällarna är räddade!!!;)

nåååå fikk jeg lyst på sushi! Sambo er på trening, så gjett hvem som må kjøpe med seg hjem! :)

Jeg elsker sushi! best av alt tunfsken, og slik jeg har forstått det er det kun den man skal unngå. har dog ikke våget meg på sushien under mine tidligere graviditeter... Er litt hysterisk og holder meg heller unna en ting for mye enn en ting for lite!!

til dere andre NYT sushien, det er ingen reel grunn til å ikke gjøre det!!!:)

hilsen pysa ;)

Back
Topp