Sushi?

Bruker51sy

Andre møte med forumet
Er blitt innvitert med på sushi-kveld på restaurant med venninne min i kveld. men er veldig i tvil angående om det er trygt å spise sushi. har lest så mange ulike meninger. Noen sier det er trygt så lenge du holder deg unna tunfisk, og den er trygt tilberedt. Men hvordan skal jeg vite det,når jeg er ute å spiser ? hmm.. Hva tanker har dere om sushi?? :) har jo så lyst å være med ,og eeeelsker sushi,men vil selvsagt ikke ta noen risk for lille babyen :)

Hmm... Jeg spiser sushi opp til fler ganger i uka.. :) spiser bare laks da:)
Og noen ganger den tempura.. (Fritert scampi)
Det er visst ikke farlig, men unngå tunfisk og kveite :)

Jeg spiser sushi nå som første trimester er over (da var jeg nazi på alt), men kun laks, og kun nigiri, altså ikke med tang.

Fisken må lagres i 2-4 grader ivertfall, over det vokser bakteriene, 100listeria bakterier er nok til en abort :/

Åååh hærlig.. Slikt har vi ikke her! Ja er den ferskere der? Det er jo også en butikk. Man vet jo aldri :-O

Der er fisken tatt opp samme dag, og de lager den mens du ser på. Det blir selvsagt ferskere enn den i butikken, som i beste fall er laget for mange timer siden, i verste fall for et par dager siden.

Men hadde alternativet vært kun butikk-sushi hadde jeg heller laget selv, av salmalaks. Nam, nam!

Der er fisken tatt opp samme dag, og de lager den mens du ser på. Det blir selvsagt ferskere enn den i butikken, som i beste fall er laget for mange timer siden, i verste fall for et par dager siden.

Men hadde alternativet vært kun butikk-sushi hadde jeg heller laget selv, av salmalaks. Nam, nam!

Namnaam! Jeg får prøve ut :) Synd det er så dyrt.. Ja jeg tør ikke ta sjangsen på butikk altså.. Vet du noen gode oppskrifter?

Namnaam! Jeg får prøve ut :) Synd det er så dyrt.. Ja jeg tør ikke ta sjangsen på butikk altså.. Vet du noen gode oppskrifter?

Dessverre, har ikke laget selv enda (er lat og kjøper siden her er to sushi-steder rett ved), men har to venninne som ofte lager, og de sier salmalaks er tingen, og den de lager er i hvert fall nydelig :)

Oj jeg har spist det flere ganger jeg siden jeg fant ut at jeg var/er gravid. Elsker det! Men jeg bestiller take- away og bestiller kun de helt safe. Også sjekker jeg matportalen om jeg vil prøve noe nytt ;)

Men jeg liker ikke tunfisk og kveite fra før av da :)

Back
Topp