Sushi..?

LadyInDesguise

Forelsket i forumet
Hmm, jeg skrev det egentlig i en annen tråd her, men lager en ny slik at kanskje flere får det med seg : )

Er det "lov" å spise sushi når man er gravid? Jeg har lest på matportalen.no og egentlig funnet ut at alt unntatt tunfisk er greit, så lenge det brukes fersk fisk... Riktig/galt?
 
stoler på matportalen og har spist sushi etter jeg testa positivt.... unngått tunfisk da!
 
Ja men vær sikker på at fisken er fersk:-)
 
Jeg lager sushi hjemme,salma laks og andre typer fisk som er merket med fangstdato.
Stoler verken på ferskvareavdelingen eller restaurantene...men jeg er streng på det da=) 
 
Jeg har spist sushi flere ganger. Holder meg helt unna tunfisken. utenom det så går det bra. Har sett igjennom lista til mattilsynet de siste sjekkene de hadde i oslo og å passer på å kjøpe av de som ikke fikk noen anmerkninger, føler det er tryggest :)
 
Det er utrolig strenge regler i norge for å drive med sushi i norge. Så det er helt trygt å spise sushi.
 
Åhhh, nå ble jeg glad...jeg har ikke turt etter positiv test jeg, men har hatt såååå lyst på. Kanskje våge meg utpå alikevel daEr ikke glad i tunfisken alikevel.
 
Back
Topp