Sushi!

fruKnudsen

Forelsket i forumet
http://www.godfisk.no/Artikler/Helse/Fisk-og-svangerskap

"Kan jeg spise sushi mens jeg er gravid?
Vitenskapskomiteen for mattrygghet (VKM) har på oppdrag fra Mattilsynet vurdert nettopp dette spørsmålet og konkludert med at gravide trygt kan spise sushi. I de aller fleste sushimåltider inngår en god dose laks, proppfull av marine omega 3-fettsyrer. For alle som lager sushi selv, gjelder rådet å fryse ned fiskekjøttet før bruk for å drepe eventuelle parasitter."

Vi hadde sushi for et par uker siden, og bestillte "gravid-vennlig-sushi" (som jeg kaller det).  Fikk beskjed om at jeg kunne spise alt, men styre unna hvalen og tunfisken.

Andre sushi elskere her? :)

Hval og tunfisk er vel unntaket ja =) 
Jeg har faktisk aldri smakt sushi!

ELSKER sushi, og vi lager det rundt 1-2 ganger i uken! Nam! Er så glad dette er "lovlig" mat i svangerskapet :-)

#2 skrev:
ELSKER sushi, og vi lager det rundt 1-2 ganger i uken! Nam! Er så glad dette er "lovlig" mat i svangerskapet :-)

Hear, hear! :)
Sist var det fyfy-mat (iallefall det jeg ble informert om da)!

nam nam nam...noe av det beste jeg får! Vi lager også ofte hjemme og den er BESTEr utrolig glad for at det JA mat for gravide

Digger sushi - eller egentlig er jeg mest glad i maki. Nam nam!!

jeg elsker sushi og spiste det i starten av svangerskapet, men de siste ukene har jeg fått skikkelig aversjon mot fisk og sushien bare vokser i munnen på meg...litt synd for den lille når fisk er så bra, menmen, hva kan man gjøre når kroppen sier nei

Back
Topp