Sushi til barn

Veivalsa

Forumet er livet
Himmelbarn
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Marshmallows2021
Dere som spiser sushi, hvor gamle har barna vært når de har spist det? Og har de feks spist vegetarmaki eller lignende før det var på tide å gi dem fisken også?

Har så lyst til å bestille sushi take away, men mini her på 15 mnd skal utelukkende ha det samme som oss :hilarious: og det får han såklart, derfor har det bare blitt sushi etter han har lagt seg så langt :p

Begynte ikke før hun var 3. Rett på sushi med fisk. Aner ikke angående så små som din..

Vi sluttet aldri å bestille sushi, men jr har aldri vært veldig matglad. Han er nå 2 år og spiser som regel kun ris eller maki. Har kjøpt spisepinner med buss på - veldig pop :) Bestill i vei!

Vi sluttet aldri å bestille sushi, men jr har aldri vært veldig matglad. Han er nå 2 år og spiser som regel kun ris eller maki. Har kjøpt spisepinner med buss på - veldig pop :) Bestill i vei!

Haha, å aldri slutte med et var lurt :) jeg har måttet lete etter et nytt stamsted etter det gamle ble lagt ned, (ja :hilarious:) så derfor har det vært mindre sushi mens jeg har lett, men nå har jeg endelig funnet det ❤️
Har han spist type laks maki, eller vegetar/kylling?

Vi har spist sushi hele veien. Men der vi spiser selger og vårruller og fiskespyd og sånt. Så startet der.

Men nå går han rett for sushi med laks på :D 2 år

Mi var vel ett år :) hun elsker alt med fisk, sushi inkludert.

De har oppdaget at oppdrettslaks inneholder mye dioksiner og miljøgifter, så spesielt barn (men også gravide og ammende) bør spise lite og sjelden laks (dessverre! Det som er så godt!) https://morgenbladet.no/aktuelt/2018/05/barna-betaler-prisen-norske-kostholdsrad

Ris inneholder arsen og barn bør heller ikke få får mye eller for ofte risprodukter (derfor er rismelk og riskaker frarådet for barn nå). https://www.mattilsynet.no/mat_og_v...t_anbefaler_ikke_riskaker_til_smaa_barn.22454

Så sushi bør gis svært sjeldent til barn, selv om det er kjempegodt.

Haha, å aldri slutte med et var lurt :) jeg har måttet lete etter et nytt stamsted etter det gamle ble lagt ned, (ja :hilarious:) så derfor har det vært mindre sushi mens jeg har lett, men nå har jeg endelig funnet det ❤️
Har han spist type laks maki, eller vegetar/kylling?
Så bra du har funnet et nytt sted :) Kjedelig når stamsteder forsvinner. Siste han spiste var noe avocado/agurk/reke/lakserogn opplegg. Vi fikk helt sjokk, men det var vist nam nam. Han er som sagt veldig småspist, men sush (som han kaller det) er pop. Han digger også rekechips :) Sikkert lurt å droppe feks tunfisk, men ellers tror jeg det meste skal være safe.

Begge mine hadde spist rakfisk på den alderen der, så kan aldri tenke meg at sushi er noe galt. Begge mine likte mer sånne ting når de var mindre enn nå. De liker begge røkelaks enda da.

Husker ikke hvor gamle de var, men de elsker sushi, og det er visst nummer 1 på matlista for tida. De begynte begge med hot philly og vegetar, men nå er det slik at jo mer fisk, jo bedre.

Skulle ønske jeg introduserte de for sushi tidligere, nå er de store (6 og 9 år) og nekter å prøve :p
Elsker sushi, så hadde vært fint om alle kunne dratt på sushirestaurant.

Min har fått smake så lenge han har smakt fast føde. I perioder liker han det godt og spiser mye, men han har perioder hvor han kun vil ha risen, så da begrenser vi litt :p Spiser stort sett poke og bruker mest laks, men det er fordi jeg er sær på det :p

Back
Topp