Sushi og ingefær

ESV1

Flørter med forumet
Junibollene 2023
Etter jeg ble gravid har jeg cravings på sushi og har da veldig lyst på ingefær til. Hvordan gjør dere det med ingefær. Vet at man skal være forsiktig, og spesielt med kosttilskudd og ingefærshots. Men det har jeg ikke noe behov for. Bare ingefær til sushi.

Etter jeg ble gravid har jeg cravings på sushi og har da veldig lyst på ingefær til. Hvordan gjør dere det med ingefær. Vet at man skal være forsiktig, og spesielt med kosttilskudd og ingefærshots. Men det har jeg ikke noe behov for. Bare ingefær til sushi.
Jeg har spist litt til sushi, tenker at det ikke gjør noe så lenge man ikke overdriver…

Nå fikk jeg sikkelig lyst på sushi :hilarious:

Er det "lov" å spise sushi? Jeg har SÅ lyst på :smiley-bounce012
Alt jeg er lest tyder på at det er lov. Det er noen type fisk man skal unngå, også må sushien være fersk, altså rett fra restaurant og ikke fra kjøledisken på butikken, eller noe som har stått i kjøleskapet ditt noen dager. Jeg har spist det et par ganger allerede. Liker nesten ingen typer kjøtt lenger, men sushi går alltid ned

Er det flere av de vanligste fisketypene en skal unngå? Husker tunfisk og rogn fra sist graviditet, fikk ekstremt lyst på sushi nå :happy119

Er det flere av de vanligste fisketypene en skal unngå? Husker tunfisk og rogn fra sist graviditet, fikk ekstremt lyst på sushi nå :happy119
Av det har funnet er det tunfisk, som du sier, og kveite kan være greit å unngå i følge helsenorge. Jeg pleier å spise mye laks og fritert scampi

Fra helsenorge.no:
Fisk og sjømat du bør unngå på grunn av fremmedstoffer/miljøgifter:

- Selkjøtt
- Blåkveite over tre kilo
- Ferskvannsfisk av typen: All gjedde, abbor over 25 cm, ørret over en kilo, røye over en kilo
- Eksotisk fisk som: Hai, sverdfisk, skater og fersk tunfisk. Tunfisk på boks er trygt
- Fiskelever og produkter med fiskelever, som for eksempel rognleverpostei
- Brunmat i krabbe, fordøyelseskjertelen i kamskjell og nyren i o- skjell.

Back
Topp