Sushi og graviditet...

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Noen som kan oppklare om dette er trygt eller ikke... Er det garantert at de har fryst fisken nok når man kjøper det ute på restaurant..?

Sushi skal være trygt, bare hold deg unna tunfisk.

Ja vet det står det...men det står også at fisken må ha vært fryst...og da begynner jeg å tenke på om dette blir gjort på restaurant? Når vi lager hjemme og bruker sånn vakumpakket laks (hva heeeeter nå den da? ) så fryser vi jo aldri

Ja vet det står det...men det står også at fisken må ha vært fryst...og da begynner jeg å tenke på om dette blir gjort på restaurant? Når vi lager hjemme og bruker sånn vakumpakket laks (hva heeeeter nå den da? ) så fryser vi jo aldri

All fisk unntatt laks må være fryst 24t. Dette skal gjøres uansett hvem som spiser sushien, for å drepe eventuelle parasitter. Det bør ingen få i seg.

Siden fisken skal være så fersk som mulig når d lages sushi, mener jeg bestemt at fisken har vært frosset først.

Var en sushikokk på God Morgen Norge som sa at all sushifisk skulle fryses før bruk, så da er d nok trygt. Også ref matportalen.

Da er det nok trygt ja var helt forbudt da jeg gikk gravid med gutten for 7 år siden nemlig! Ikke at vi hsr sushi restaurant her vi bor uansett, men blir det bytur skal jeg få klemt inn en sushibit

Back
Topp