Suselyd i øret?

mortilto

Forelsket i forumet
Jeg har en jente på 9 år. Fra hun var ca 3 år og til hun var 5 år hadde hun mange ørebetennelser. Hun hadde øreverk en til to ganger i mnd. Da vi endelig skulle på sykehuset å legge inn dren fikk vi beskjed om å vente og se det an litt til, for det virket som at hun var på bedringens vei. Dette stemte, og siden den gang har hun hatt øreverk bare et par ganger i året.

Da vi var på sykehuset da hun var 5 år testet hun hørselen, og da hadde hun litt nedsatt på høyre øre, men ikke noe å bekymre seg for.

Nå forteller hun at hun ofte hører suselyd. Hun hører lyden når det er stille rundt henne. Og at hun hører det mest på høyre side.

Burde vi ta henne til lege for å sjekke hørselen?

Hadde sjekka opp det,  høres ut som om hun har tinitus.. Synes det var veldig tidlig å få tinitus, meen det kan høres sånn ut. (Jeg er ikke doktor eller helsepersonel som kan noe om hørsel, men har levd med mennesker rundt meg som har tinitius igjennom flere år.)

Kan være greit å ta henne med til legen, men det trenger ikke å være tinnitus.

Jeg sliter med det samme selv, og har fått beskjed om at det er ganske normalt og noe de fleste opplever i løpet av livet.

Jeg ser ikke helt poenget med å ta henne til legen.. Han kan ikke gjøre noe uansett. Ikke finner han ut om det virkelig er tinnitus heller.. Det er vanskelig å avklare om et barn har det desverre. Så jeg ville sett det ann. De fleste slike tilfeller er bare midlertidige, takk og lov.

Back
Topp