Surving på kveldstid..

Liea

Venter i spenning
Augustmødrene 2014
Marsboerne2017
Åh, kjenner at jeg blir litt sliten av kveldsrutinene her. Vi tar kveldsstellet 19:30. Deretter flaske og så i seng. Sovner og sover kanskje 20 min. Kl.21 tar han ei ny flaske, surver/sover fram til kl.22 - ny flaske. Da går vi fram og tilbake og putter smokk, og det kan ta opptil 1 1/2 time før han sovner for natta... Og den siste timen er sååå slitsom.. Han kan være stille/nesten ha sovna i 5-10 minutter, før det er på'n igjen med surving..

Tips og råd??

Kan han være overtrøtt når du legger han? Mulig derfor han er survete. Hvordan er sovemønsteret på dagen?

Var sånn her også en periode. Jeg begynte å legge henne tidligere. Nå er hun i seng 19, sovner med en gang, så er hun litt våken rundt 20 for litt påfyll( eller mest kos ) før hun sovner igjen etter 10 min. Legger hun seg etter 19 blir det litt vasing før hun finner skikkelig roen.

På dagtid sover han ganske godt. Vi står opp mellom 9-10 (litt late..), han spiser ca kl.10:30. Sover ca 11-13. Spiser 14. Sover ca. 14:30-16. Spiser 17. Sover 17.30-18. Så han har to lengre og en kort dupp på dagtid (med jevnlige avvik). Men etter kveldsstellet blir det liksom bare rot. Nå sovna han riktignok etter bare 30 min i går, ca 22:30 og sover enda. Så skal ikke klage på akkurat det. Men tar ofte laaang tid. Kan det være timing som gjør at det blir rot? Overtrøtt osv? Snartbehov for annen mat som metter?

Hmm. Han burde jo ikke bli overtrøtt om han har sånn sovemønster, egentlig.
Min er litt vanskelig på kvelden for tiden også. De er jo inne i en "stormfull" periode, så jeg tenker at det antageligvis er riktig for min baby ihvertfall.

Har han alltid vært sånn?
Har ingen gode råd å gi, egentlig. Kanskje du skulle prøvd å bytte litt på leggetiden.

Tenker også at de er inne i en storfull periode. Min er slik at han nå må ha puppen, helst hele tiden på kveldstid. Men det skal sies at min kar i allefall, han reagerer veldig på brus og koffein, så de dagene jeg har drukket det så har han vært "umulig" å få i seng. Blir overtrøtt og kaver veldig.

Back
Topp