Surrogati

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Hvis det var lov i Norge, ville dere hjulpet andre med å få barn?

Jeg hadde vurdert det om det var veldig nære venner/slektninger som ikke kunne få egene barn, men jeg hadde aldri klart å levere fra meg et barn til ukjente, hadde nok hatt problemer med å levere det fra meg til kjente også :P

Tror jeg ikke jeg hadde klart nei, men jeg kunne gjerne donert egg:)

Jeg hadde nok ikke klart det. Nå er jo jeg mer i den andre gruppen da, jeg klarer jo ikke så lett bli gravid, så jeg egner meg ikke heller.

Vanskelig spørsmål egentlig. Skulle gjerne vært med på å oppfylle babydrømmen til familie/venner som ikke kunne fått det til selv. Men vet ikke om jeg ville klart å gå gjennom en graviditet, med de plagene jeg nå opplever, en ekstra gang utenom de to barna vi selv planlegger å få. Alt jeg fokuserer på denne graviditeten, er "premien" som venter på meg i starten av juni, tror ikke jeg ville klart å motivere meg på samme måte dersom jeg skulle overlevert barnet til noen andre etter fødsel.

tviler på at det hadde blitt lett men kunne gjort det for broren min eller svigersøs foreksempel. folk jeg ikke kjenner? nei det hadde jjeg ikke klart.

Jeg kunne ikke gått gravid for andre mennesker.. Men de kan godt få eggene mine :)

Jeg sliter litt med å i det hele tatt bli gravid, så tror neppe jeg hadde vært noen ideell kandidat... Ville nok uansett ikke klart å levere fra meg barnet etter fødsel, men som den over her sier: eggene mine kunne jeg gitt fra meg uten store kvaler

Tror ikke jeg hadde klart å bære på et barn inni meg i 9 måneder og vite at jeg må gi det fra meg

Kunne nok klart å donere egg. Men kunne aldri levert fra meg ett barn jeg hadde bært frem...

Jeg tenker at, hvis det var noen nære, så ja, kanskje. Spørs på situasjonen. Hadde det vært et homofilt par, nei. For jeg kjenner ingen. Hadde der vært ei venninne som ikke kunne få barn med mannen sin, så ja, da ville jeg vurdert det:) evt stilt egg til disp ;)

Jeg kunne aldri bært på et barn i ni måneder for så å gi det vekk. Aldri i livet. :P

Min storesøster kan mulig ikke få barn, og henne kunne jeg absolutt gjort det for!!!
Uansett tiltross for at dette nåværende svangerskapet er hardt

Last edited:
Nei, hadde ikke bært frem barn for noen andre. Blir veldiiiiiig dårlig i svangerskapet, så det er dessverre helt uaktuelt.

Nei, det hadde jeg ikke klart. Men de kunne fått eggene mine.

Til nær familie og venner ja, ellers nei. Har slitt mye med bekkenet i mine svangerskap så ikke noe jeg gjør for hvem som helst. Kunne ikke brukt egne egg da, det hadde blitt for rart.

Nei, ville ikke gjort det. Ville aldri donert egg, og det hadde ikke Vært greit om Mannen hadde donert sæd heller.

Back
Topp