surrer rundt i uvisshet..

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
Hei,

Jeg hadde en SA for snart en mnd siden, og blødde da akkurat som en vanlig mens, og begynte derfor å regne den som en mens, og deretter EL ca 14 dager etter. Har også hatt regelmessig sex utenom det jeg tror var EL i tilfelle det ikke var 14 dager etter SA.

Idag eller imorgen vil være ikm, men ved testing idag var det ingen utslag.

Har tatt El tester i ny og ne i tilfelle det skulle dukke opp en el, og fikk utslag på den (tror jeg) for ca en uke siden. Trodde da at den slo ut på HCG og at det var tidlig i sv.skap, men noen dager etter var EL testen svak igjen..
Kan det da kanskje ha vært eggløsning da, og at jeg fortsatt har en uke igjen til IKM?

Huff, slitsomt å ikke ha kontroll over kroppen altså, når jeg vanligvis har stålkontroll over både el og mens..

Regner ikke med noen egentlig har noen savr til meg, men del gjerne egne erfaringer rundt dette etter en SA:) håper så veldig på å være gravid.

Det kan hende at EL testen din reagerte på HCG ja. har du en EL til? så kan du jo sjekke igjen? Hva tester bruker du? For jeg tester STERK positiv på clearblue, men fikk nettopp endelig en svaaaaak strek på billigtesten jeg hadde, og idag har jeg IKM

Jeg har bare brukt billigtestene, både i el-test og som gr.test jeg har testet med el-test idag også, og den er nå svakere enn den var for en uke siden. Men så har jeg skikkelig halsbrann og metallsmaken i munnen har meldt seg.. Kanskje jeg bør kjøpe en clearblue test?

D syntes jeg så absolutt du burde, for somregel etter SA er kroppen veldig mottakelig for graviditet igjen.

jeg har selv htt 4 SAèr å hver gang etter jeg er ferdig og blø har jeg vært gravid igjen :) har nå tre friske barn, så hvis du er gravid nå, går d somregel bra neste gang 

Masse lykke til 

Linn Christine skrev:
D syntes jeg så absolutt du burde, for somregel etter SA er kroppen veldig mottakelig for graviditet igjen.

jeg har selv htt 4 SAèr å hver gang etter jeg er ferdig og blø har jeg vært gravid igjen :) har nå tre friske barn, så hvis du er gravid nå, går d somregel bra neste gang 

Masse lykke til 

Takk for oppmuntrende svar :-) Hadde du da eggløsning typ 2 uker etter første blødningsdag av SA, eller gikk det lengre tid?

Linn Christine: Det du skriver gir meg håp. Opplevde min første SA for ca 3-4 uker siden, og håper inderlig det klaffer igjen denne pp. Håper virkelig at kroppen min er mottakelig for en ny graviditet!

#2: Masse lykke til, håper du tester positiv (for det vil gi meg enda mer håp)

*krysser fingrene for deg * :D

Jeg har ikke oplevd SA, men jeg har en veldig ujevn syklus! Trodde slik som deg at EL testen slo ut fordi jeg var gravid, men dagen etter var den svak igjen. Testet sist uke og fikk negative g-tester. Da jeg fortsatt følte jeg var gravid, måtte EL testen slått ut fordi jeg rett og slett hadde EL. I følge den er det i dag 9 dpo, og jeg klarte selvsagt ikke vente med å teste ;-) Og den slo ut positivt!! :-)) Er bare kortere på vei en jeg trodde ;-)

Hvis jeg var deg ville jeg ventet noen dager og tatt en g-test :-) Håper det er en spire i magen din! Masse lykke til

Når man har hatt en SA regner man dette som første dag i siste mens rett å slett, å dermed gjerne har el på vanlig syklus (dette gjelder hvis du mister innen 9 uker) er saen seinere enn dette kan man oppleve forsinka syklus.

men for å være sikker, ta tester og gjerne temp å ha sex hver dag, ligg gjerne med sæden i lengre enn en time forhøyet.

Går nok ikke lange tiden før lille spire klorer seg fast å blir der i ni mnd 

Back
Topp