Surrehuet's Dagbok

Surrehuet

Glad i forumet
Oktoberlykke 2019
Påskeliljene 2022 ❤️
Tenke det kan ve fint å se tilbake til en slik dagbok, å ha alt samlet på et sted til å se tilbake på denne "reisen" og i første omgang "drømmen om eggløsning". :)

Har 1 barn fra før laget på hormon prevensjon som er vårt lille mirakel og store glede :)

Men vi ønsker en stor familie så vi prøver nå på nr 2. Med uregelmessig syklus hele livet så skulle det ikke bli så lett som vi hadde trodd og fikk aldri positiv el test.

Litt over 1år inn i prøvingen ble vi henvist til utredning med 6mnd ventetid, mnd før timen fikk jeg rekordkort syklus på 37 Dager! Og vi fikk positiv graviditetstest!

Men lykken tok slutt da jeg mellom uke 11-12 fikk påvist MA. Jeg blødde i 2 uker og er ei uke siden jeg slutten å blø.

Tankene er nå på privat gyn å få litt hormon hjelp så jeg får kortet ned syklusene slik at jeg får eggløsning.
Usikker på når de vil ta meg inn mtp at det bare er 1uke siden jeg var ferdig med blødning?
 
Kan du ikke kontakte gynekologen du fikk henvisning til? :) De har sikkert en åpen time litt tidligere enn hvis du går via fastlegen din en gang til. Vil tro at henvisningen gjelder fremdeles.
 
Kan du ikke kontakte gynekologen du fikk henvisning til? :) De har sikkert en åpen time litt tidligere enn hvis du går via fastlegen din en gang til. Vil tro at henvisningen gjelder fremdeles.
Snakket med flere på gyn på sykehuset men de sa at siden vi klarte det (altso ma'en) så ville de vi skulle prøve mer før vi fikk utredning der. Men siden det er veldig liten sannsynlighet for at jeg har eggløsning selv så ønsker/klarer vi ikke sitte å vente fler mnd uten å ha en sjanse.. :)
 
Tenke det kan ve fint å se tilbake til en slik dagbok, å ha alt samlet på et sted til å se tilbake på denne "reisen" og i første omgang "drømmen om eggløsning". :)

Har 1 barn fra før laget på hormon prevensjon som er vårt lille mirakel og store glede :)

Men vi ønsker en stor familie så vi prøver nå på nr 2. Med uregelmessig syklus hele livet så skulle det ikke bli så lett som vi hadde trodd og fikk aldri positiv el test.

Litt over 1år inn i prøvingen ble vi henvist til utredning med 6mnd ventetid, mnd før timen fikk jeg rekordkort syklus på 37 Dager! Og vi fikk positiv graviditetstest!

Men lykken tok slutt da jeg mellom uke 11-12 fikk påvist MA. Jeg blødde i 2 uker og er ei uke siden jeg slutten å blø.

Tankene er nå på privat gyn å få litt hormon hjelp så jeg får kortet ned syklusene slik at jeg får eggløsning.
Usikker på når de vil ta meg inn mtp at det bare er 1uke siden jeg var ferdig med blødning?
Så trist at det gikk galt når det endelig klaffet! :(:Heartred

Håper privat gyn kan være behjelpelig! Kanskje bare ringe å høre når du kan settes opp til konsultasjon? Innbiller meg at jeg har lest et sted at man ikke kan begynne med tester etc før hcg er ute av systemet, men hvilke tester det var husker jeg jo ikke, så er jo ikke så mye til hjelp :shy:
 
Så trist at det gikk galt når det endelig klaffet! :(:Heartred

Håper privat gyn kan være behjelpelig! Kanskje bare ringe å høre når du kan settes opp til konsultasjon? Innbiller meg at jeg har lest et sted at man ikke kan begynne med tester etc før hcg er ute av systemet, men hvilke tester det var husker jeg jo ikke, så er jo ikke så mye til hjelp :shy:
Ja tenker å få ringt i løpet av veka å bestilt en time, evt at dei setter opp en time noen uker frem i tid kanskje. Bare det å ha en time å se fram til blir veldig fint så vi føler at vi beveger oss nærmere målet :)
 
Da har vi fått time hos privat gyn! Er noen uker til men fy søren så digg å endelig få hjelp, og ha en time å se frem til! :) :)

Spent på hva som skjer på den timen, og hva vi kan forvente. Håper så klart å få hormoner med en gang, men det gir de kanskje ikke første time selv med veldig uregelmessig mens?
 
Da har jeg fått påvist pcos med manglende eggløsning og fått respet til både fremkalle mens og letrozol. Så er det bare å krysse fingrene for at jeg får eggløsning! :happy::joyful:
 
Da har jeg fått påvist pcos med manglende eggløsning og fått respet til både fremkalle mens og letrozol. Så er det bare å krysse fingrene for at jeg får eggløsning! :happy::joyful:

Kjedelig med PCOS, men godt at du nå får hjelp :)
Håper det bidrar til at du snart sitter med ny spire ❤️
 
CD 15 i dag og HØY på monitoren! :smiley-bounce022
Er så klart forberedt på at det ikke er sikkert jeg får MAX, heller ikke eggløsning. Men ser veldig positivt på at kroppen begynner å "jobbe" så tidlig i syklus! Så Letrozol hjelper på, og dersom kroppen ikke heeelt klarer EL denne pp, så satser jeg på dobbel dose neste pp vil gjøre susen :)

Framleis sårt etter jeg mistet, føler jeg mangler noe. Og hadde vert så godt å få ei ny spire i magen til jul :sorry: Men målet og håpet er å vert fall klare å få termin i 2019!
 
Cd 18, framleis HØY på monitoren.

Cd 14 blenda
Cd 15 øker litt i styrke
Cd 16 STERK
Cd 17 STERK
cd 18 blenda

Håpet det bare er monitoren som har misset LH siden jeg ikke har fått Max. Men at jeg har eggløsning fordi om?

Aldri fått så sterke streker før!:happy:
Vanligvis øker strekene bittelitt og blir liggende på samme nivået over en tid før kroppen bare gir opp uten at di blir sterke i det hele tatt.
Så nå har jeg håp når det skjer så mye over kort tid! Men samtidig drit skummelt å håpe :nailbiting:
 

Vedlegg

  • Screenshot_20181126-095332.png
    Screenshot_20181126-095332.png
    695,6 KB · Visninger: 75
  • Screenshot_20181126-095255.png
    Screenshot_20181126-095255.png
    837,1 KB · Visninger: 68
Måtte bare idag :hilarious:
Streken vises ikke så godt på bildet, etter min erfaring så ser jeg alltid hvor streken skulle ha vert på testen, men denne er litt sterkere en det. Men godt mulig bare skyggestrek så jeg legger ikke så mye i det enda :)

Men ønsker å ha minnet her, og skal ta blodprøver neste uke for å se om jeg har hatt EL på enkel dose Letrozol :)
 

Vedlegg

  • Screenshot_20181130-075458.png
    Screenshot_20181130-075458.png
    537,9 KB · Visninger: 86
Blodprøve svarene viser til at jeg har hatt EL!! :smiley-bounce022
Og det stemmer med tidspunktet el testen slo ut! 12 dpo i dag og negative tester så tror ikke det går denne pp, men vi har vert fall en sjangse!
 
Masse lykke til! :Heartred Håper det klaffer for dere snart!
Blir spennende å følge med, og sjansen er ikke ute før tr kommer ;) noen her testet ikke pos før 16dpo ;)
 
Da er jeg begynt å spotte med gode murringer, så ble det ingen julemirakel her i hus.

MEN det betyr jeg virkelig hadde EL og jeg fikk Mensen til REKORDTID! 31 dagers syklus!:nailbiting::smiley-bounce022Så Letrozol funker fjell! :smiley-bounce016
 
Er nå på CD29, og ikke fått positiv el test.
Måtte og bruke en annen type el test da både jeg og alle butikkene her gikk tom før jul.

Aner ikke hvor jeg er i syklus, hatt veldig ømme bryst i ei ukes tid - men negativ g test i dag tidlig. Gruelig kjedelig pp, og jeg som hadde fått så høye forhåpningene mtp EL i forrige pp:sorry:
 
TR kom og TR gikk, CD 13 og HØY på monitoren i dag! :joyful:
Ekstra gira på denne pp her! Men i mellomtiden blir det venting på EL :bookworm:

Også begynt så smått å tenke på tanken om hva om Letrozol ikke ender med graviditet, er på 3. av 6 kurer.
Om jeg burde sette meg på ventelisten til det offentlige (5-6mnd ventetid) i tilfelle.. for her er ingen fertilitet klinikk, bare priv gyn :bookworm:
 
TR kom og TR gikk, CD 13 og HØY på monitoren i dag! :joyful:
Ekstra gira på denne pp her! Men i mellomtiden blir det venting på EL :bookworm:

Også begynt så smått å tenke på tanken om hva om Letrozol ikke ender med graviditet, er på 3. av 6 kurer.
Om jeg burde sette meg på ventelisten til det offentlige (5-6mnd ventetid) i tilfelle.. for her er ingen fertilitet klinikk, bare priv gyn :bookworm:
Da er det jo bare å kjøre på:dance011

Vi stod på venteliste til IVF mens vi prøvde Letrozol. Nå må jeg gå en syklus uten hormoner, og så blir det IVF i mars. Har jo håp om at jeg kanskje får EL uten også, og at det skal klaffe før IVF. Men håpet er ikke så stort lengre kjenner jeg:sorry:

Håper det klaffer for dere denne pp'en:D
 
Trodde El var i går, test steken var like sterk som kontrollstreken - og monitoren så fremdeles HØY (aldri fått max)
Men idag fikk jeg MAX og sterkere strek en noen gang før, første gang sterkere en kontrollstreken :joyful: Og første gang jeg har registrert el slim også!

Blir spennende venting på testing nå:rolleyes:
 

Vedlegg

  • Screenshot_20190123-084638.png
    Screenshot_20190123-084638.png
    583 KB · Visninger: 70
Last edited:
Sykt ømme bryster siden 3dpo, bruker vanligvis å ha mildere ømme bryster fra 7-8dpo. Håper det er positivt, men og lest at det kan ve negativt og antydning til lav progesteron nivå.

5dpo i dag - brystene er enda mer ømme, og kjenner litt stikkinger og ubehag i nedre mage.
- Av lang erfaring legger jeg ikke så mye i dette, men kjekt å dokumentere til neste pp :happy:

Har framleis eit litt ekstra håp denne mnd! :joyful: Skikkelig utolmodig på å TESTE! Prøver å holde meg 4-5 dager til. Målet er Lørdag :happy:
 
6dpo - en del stikking i høyre siden idag. Merker jo at hode tenker kaaaanskje festesmerter?? Men vet at i dpo land legger en merke til alt i kroppen og sikkert bare er luft eller noe :hilarious:
 
Back
Topp