Surkling på natta.

Guest
Hei!
Sønnen min Oliver er 6 uker gammel og surkler fælt på natta..
Noen ganger høres det nesten ut som han ikke får puste, men det har *bank i bordet* aldri skjedd at han har mistet pusten pga dette.
Surklingen skjer kun på natten, inne på soverommet vårt. Jeg hører ingenting til dette når han sover på dagtid, jeg synes det er litt rart det her..
Vi har to katter (mtp allergi) men hadde han reagert på disse ville vel det også sjedd på dagtid?! Ikke kun hver natt. Jeg har prøvd å bytte ut dundyna hans, som er på soverommet med en allergivennlig dyne. Dette forandret heller ikke på surklingen.
Hva kan det være?
Hva kan vi gjøre for å hjelpe? 
 
Hei!
Vi kan ofte se at nyfødte og små babyer har endel surkling uten at det er et uttrykk for at noe er galt. Det kan ha litt med måten de puster på og de fortsatt er litt umodne. Det kan kanskje hjelpe å heve hodesengen på senga ved å legge under en bok eller to på gulvet undere sengebeina. Melk lager også ofte endel slim i svelget. Du kan kanskje forsøke å gi han litt vann etter å ha ammet sønnen din. Det kan av og til hjelpe litt i forhold til slimet. God utluftning på soverommet og kjølig romtemperatur, kan også ha en positiv effekt. Så lenge han ikke har feber og er kvikk ellers, har jeg vanskelig for å tro at det kan være noe alvorlig. Surklingen vil som regel gi seg ettersom han vokser til. Elelrs kan du jo nevne dette på 6 ukers kontrollen på helsestasjonen. Lykke til videre! hilsen Elin.
 
Back
Topp