surfer etter kakeoppskrifter!

TauZa

Forumet er livet
K har bursdag til helgen og jul= kake! så her er det bare å sette i gang. 

liker ikke sånne kunstige farger og har ikke smakt det.. så frista desverre ikke.

Kunne hevet inn masse oppskrifter, men gidder rett og slett ikkje.. Sorry...

Men forslag kan du få[:D]

Til jul lager jeg alltid suksesskake i muffinsformer som jeg fryser. De tiner på 10min!![;)] Nam, nam!!

Til bursdagen vil mannen alltid ha gelekake. 3 lag med sukkerbrød med vaniljekrem imellom.(vaniljekrem fra Piano og halv pisket kremfløte.) Gele og banan på toppen. Kan og ha banan inni og druer på toppen. Det elsker mannen![;)]

susksesskake? det er sånn gul kake sant?

Sa du kakeoppskrifter? sjekk ut www.detsoteliv.no [:D]

ORIGINAL: Ho Mor

Sa du kakeoppskrifter? sjekk ut www.detsoteliv.no [:D]

ja jeg har allerede funnet frem chocolate chunk coockies. den har blitt en tradisjon.

Ellers så fristet gulrotkake delux!

ORIGINAL: TauZa

Mandelbunn med gul smørkrem!![:D] Namme, namme, nam!!![:D]

ORIGINAL: *MissMe*

ORIGINAL: TauZa

Mandelbunn med gul smørkrem!![:D] Namme, namme, nam!!![:D]

MMmmmm...enkelt og godt!

Jeg syns denne er god:

Dronningkake:

Dette er en kake laget av sukkerbunn, med 2 lag med fyll, nederste laget er bringebærkrem og øverste laget er romkrem.
Sjokoladeglasur og krokan på toppen

1 sukkerbunn str. 26 cm
Denne deles i 3.

Fyll 1:

3 dl bringebærsyltetøy (samme hvilket, jeg bruker coop x-tra merket da det er lite klumper i det)
1 pk fløte

Pisk fløten til krem og bland i syltetøyet. Dette er det nederste laget med fyll.

Fyll 2:

1 pk fløte
3 eggeplommer
3 ss sukker
15 dråper romessens
4 pl gelantin

Pisk fløten til krem. Lag dosis ut av eggeplommer og sukker. Bland krem og dosis, tilsett så romdråpene. Lag til gelantinen,
og bland denne i fyllet (pass på å få dette jevnt, ellers får du klumper i kremen). Dette er det øverste laget med fyll.

Glasur:

200 gr dronningsjokolade
3 ss kaffe
150 gr melis
70 gr smør
1 egg

Smelt sjokolade sammen med kaffe og smør på svak varme. Ta av varmen og tilsett melis. Tilsett til slutt egget og la det bli en
jevn fin glasur. Avkjøl dette litt (slik at det går an å smøre på kaken uten at det renner).
Anbefaler deg å ta på bare litt om gangen og bruke en "spatel" eller en smørkniv om du har det for å få det jevnt og fint utover,
spesielt på sidene.. Det har jo ikke så mye å si for smaken, men er jo fint om det ser bra ut også

Krokan:

50 gr sukker
50 gr hakka mandler

Bland dette på en stekepanne (helst teflon), og la sukkeret smelte helt. Ta det så over på en fjøl og hakk det opp
(trenger ikke finhakkes, er godt med litt biter ). Strø dette på rett før du serverer kaken, slik at det fortsatt er knas i det.

Back
Topp