Sure oppstøt

Bambi

Betatt av forumet
Februar 2014 - Skjult forum
Synes skikkelig synd på meg selv :p Vet jeg ikke burde klage. Det er jo bare en midlertidlig tilstand og det positive med graviditeten er jo at vi skal få vårt etterlengtede barn. MEN... hehe.. Jeg sliter så innmari med halsbrann og sure oppstøt. Jeg har dette konstant! Fikk hastetime hos legen i dag og skal prøve noen medisiner som ikke er på resept og som ikke er farlig når man er gravid. Hittil har det ikke hjulpet, men bør ikke gi opp enda. Kjenner bare dette går utover min livskvalitet akkurat nå. Jeg drikker ikke kaffe eller brus for tiden, så det er ikke årsaken. Heller ikke annen kullsyreholdig drikke. Kjenner jeg blir utålmodig og plages veldig :-/ Håper det gir seg raskt. Matlysten er lav og kvalmen er tilstede. For å se det positive i det: jeg er gravid :D :) ;)

Har du gode råd tar jeg de gjerne i mot.

Ååå, så surt! Har halsbrann innimellom jeg også, særlig når jeg skal sove. Gaviscon er til god hjelp hos meg.
Prøvd den?

Eg har hatt mye halsbrann i begge mine tidligere svangerskap og det eneste som hjalp var å knaske Link, tabletter du får kjøpt på apoteket og skal kunne brukes under graviditeten. Mange har god nytte av gaviscon men eg holdt på å kaste opp hver gang eg prøvde det.
Andre kjerringråd er å spise/drikke ingefær, mandler, lovehearts.....unngå feit mat, brassert mat......jahh....
Håper du finner noe som kan hjelpe (og håper eg slipper unna denne gangen! :) )

Kutte ut sterk mat hjelper veldig hos meg. Ikke hatt halsbrann på lenge :) typ tacokrydder, tandori osv..

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Tusen takk for svar :) Gaviscon er prøvd og den fungerer ikke på meg. Skal prøve Novazid nå, men da vet jeg om Link også ;) Dette er veldig ubehagelig, så håper noe hjelper snart ;)

Tusen takk for svar :) Gaviscon er prøvd og den fungerer ikke på meg. Skal prøve Novazid nå, men da vet jeg om Link også ;) Dette er veldig ubehagelig, så håper noe hjelper snart ;)
Er det tyggetablettene du har prøvd ? De funket hvertfall ikke på meg:-( måtte bruke flytende gaviscon, den funket som bare det :-) smaker ikke noe godt, men jeg shottet den ned liksom og ble mye bedre :-)

Nr 2 på vei <3 13 februar <3

Er det tyggetablettene du har prøvd ? De funket hvertfall ikke på meg:-( måtte bruke flytende gaviscon, den funket som bare det :-) smaker ikke noe godt, men jeg shottet den ned liksom og ble mye bedre :-)

Nr 2 på vei <3 13 februar <3

Ja, det er tyggetabletter jeg har prøvd. Visste ikke at den fantes i flytende. Skal ha det i bakhodet hvis ikke det jeg bruker nå fungerer. Takk :)

Venter vårt første nurk 05.02.14

Sent from my iPhone

Så utrolig kjipt. :( Har ikke så mange råd mot det du sliter med, kvalmen er verste her i gården.. Klem til deg, håper du finner noe som hjelper. :)

Føler meg litt bedre ifht sure oppstøt i dag. Kan se ut som Novazid hjelper ;) Nå kommer luktesansen og kvalmen mer fram igjen :p Hurra for midlertidig tilstand :D

Venter vårt første nurk 05.02.14

Sent from my iPhone

Back
Topp