Sure oppstøt og oppkast på nattestid

Surtsnop

Flørter med forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Jeg sliter så forferdelig med sure oppstøt og på natten våkner jeg som regel i 4 tiden og da er det kommet så langt at jeg må kaste opp. Er sol regel middagen som kommer i retur merker jeg. De sure oppstøtene klarer jeg å dempe med gaviscon feks men akkurat den oppkasten får jeg ikke stoppet. Skikkelig plagsomt for jeg gruer meg nesten litt til natten for da vet jeg hva som venter..

Noen som har tips, spesielt mot oppkasten? Eller andre som har lignende erfaringer?

Jeg tar en pille omeprazol hver morgen, fås på resept. Da har jeg ingen halsbrann eller oppkast. Anbefales!

Jeg sliter så forferdelig med sure oppstøt og på natten våkner jeg som regel i 4 tiden og da er det kommet så langt at jeg må kaste opp. Er sol regel middagen som kommer i retur merker jeg. De sure oppstøtene klarer jeg å dempe med gaviscon feks men akkurat den oppkasten får jeg ikke stoppet. Skikkelig plagsomt for jeg gruer meg nesten litt til natten for da vet jeg hva som venter..

Noen som har tips, spesielt mot oppkasten? Eller andre som har lignende erfaringer?

Uff, så kjipt. Har ikke hatt samme problemet selv, men ønsker deg masse god bedring :Heartred

Når pleier du spise middag? Kan den flyttes tidligere på dagen og så spise noe lett til kveldsmat? Tenker kanskje det kan bli bedre hvis middagen er ferdig fordøyd før du pleier våkne på natten..?

Ligger du med hode/overkroppen høyt? Har bare hørt at det kan hjelpe.

Plages med det samme. Er ikke hver natt men et par ganger i uken. Også etter å ha kastet opp ligger det i halsen tygger vanligvis isbiter etterpå, det roer det litt ned. Men har ikke noen andre gode råd. Heldigvis nærmer vi oss ferdig snart [emoji4]

Når pleier du spise middag? Kan den flyttes tidligere på dagen og så spise noe lett til kveldsmat? Tenker kanskje det kan bli bedre hvis middagen er ferdig fordøyd før du pleier våkne på natten..?
Absolutt noe å prøve ut men vi har ikke spist så veldig seint heller, middag i 5-6 tiden kanskje.. det er som regel mat med litt smak i som kommer i retur som feks taco.. men jeg skal teste ut å spise litt tidligere og heller ha klart litt kveldsmat på kvelden..

Plages med det samme. Er ikke hver natt men et par ganger i uken. Også etter å ha kastet opp ligger det i halsen tygger vanligvis isbiter etterpå, det roer det litt ned. Men har ikke noen andre gode råd. Heldigvis nærmer vi oss ferdig snart [emoji4]
Da har vi det likt!! Jeg er litt redd for å drikke for mye før jeg legger meg i frykt for at det skal være så mye som kommer i retur men det er jo egentlig bedre at det er litt utvannet hehe..

Ikke så lenge igjen heldigvis..

Har opplevd det samme, men heldigvis ikke hver natt. Kanskje du kan prøve å bygge opp under hodeenden i senga, pute under overmadrassen feks. Jeg tygger gaviscon ved sengetid. Har fått anbefalt å kombinere tyggetbl og flytende middel, men ikke kommet så langt enda. Ellers unngå sterk mat om kvelden. Jeg pleier å spise iskrem om kvelden siden jeg har hørt at melk hjelper ;)

Back
Topp