Sure oppstøt og halsbrann

strikketrollet

Glad i forumet
Noen gode tips en lørdagskveld?
Noe som man har i hjemmet, siden apoteket ikke åpner før mandag?

melk[:D]

Mandler, melk, fløte, rå potet, lovehearts[:D] Det hjelper og å ikkje ligge heilt flatt, men bygge opp med litt puter når du skal sove. God bedring[:)]
Når du skal på apoteket anbefalar eg flytende Gaviscon forresten.

Eneste tipset jeg har er Novaluzid, men da må man jo på apoteket.. Er det noe du er ofte plaget med så anbefaler jeg virkelig å kjøpe det [:)]

Men tips til i kveld vet jeg ikke... Gir en dytt da i det minste[8D][:D]

ORIGINAL: sogn78

Mandler, melk, fløte, rå potet, lovehearts[:D] Det hjelper og å ikkje ligge heilt flatt, men bygge opp med litt puter når du skal sove. God bedring[:)]
Når du skal på apoteket anbefalar eg flytende Gaviscon forresten.

Enig der, flytende gaviscon er livredder.
Kjøp gjerne også noen tyggetabletter til å ha i veska osv.
Husk å ikke spis eller drikk rett etter å ha tatt gaviscon da, det ødelegger effekten.

Jeg merket ingen bedring av mandler, og love hearts gjorde det heller værre, men det skader ikke å prøve da.
Det som bestandig funket var å drikke melk, og uheldigvis: iskrem.

Tips mot halsbrann Mange plages regelmessig med halsbrann og sure oppstøt. Her er tipsene som hjelper.
Det beste rådet er å forebygge halsbrannen. Spis til fastsatte tider og hold deg unna store måltider (spesielt på kvelden). Driv regelmessig mosjon.
Det finnes en mengde midler på markedet for å bli kvitt halsbrann og sure oppstøt. Her har vi samlet en liste over matvarer som hjelper. Kompletter gjerne med dine beste tips i kommentatorfeltet nederst.
Mat som roer ned halsbrannen:
  • Gulrot
  • Vaniljeis
  • Rå potet
  • Agurk
Mat du bør unngå:
  • Tomat
  • Alkohol
  • Banan
  • Kaffe og te
  • Godterier
  • All fet og stekt mat
  • Kaker

vi er en reflux-familie, og alle erfarer at surmelk er det absolutt beste, foruten medisiner da. så det anbefaler ejg! hell innpå et glass surmelk, funker umiddelbart, og funker MYE bedre enn melk!

hva enn du gjør, ikke drikk cola, eller annen brus!!! det gjør alt vondt verre[:'(]

Tusen takk for alle gode tips [:D]
Nå skal jeg knaske rå poteter og agurk, det er vel det eneste jeg har i hus akkurat nå. Så får jeg heller gå på bensinstasjonen og kjøpe melk i morgen om det ikke gir seg. Og takk for tips om Gaviscon og Novaluzid, det skal noteres ned.
Mye som kan googles, men veldig kjekt å høre om andres erfaringer!

ORIGINAL: oggi sin

hva enn du gjør, ikke drikk cola, eller annen brus!!! det gjør alt vondt verre[:'(]

Eller appelsinjuice, eller mat som er stekt eller veldig sterk. [8|]

Back
Topp