Sure oppstøt/halsbrann

Milla2402

Betatt av forumet
God 'morgen' februarjenter (nettopp våknet fra en solid hvil) :)

Den ene tingen jeg virkelig sliter med nå mot slutten er halsbrann og sure oppstøt. :( Det føles virkelig ut som om magesyren etser bort spiserøret, og det er ikke å ta i. :p

Kjøpte tyggetabeletter på apoteket men fysj, smaken og konsistensen var jo verre enn oppstøta selv. :(
Jeg fikk tips av jm å prøve ut Love Hearts, noe som fungerte i starten. Virker som om jeg har blitt immun mot det nå. :p Er så og si ingenting annet som hjelper.

Har dere noen tips/erfaringer for å dempe eller forebygge? :)

God morgen! :D
Linktyggis fra apoteket funker her. :)

Mandler funker her. :)

Reduflux flytende, fås på apoteket. Eneste som funker her når det står på som værst :)

Jeg bruker to ting , alt ettersom det er på dagen eller kvelden. På dagen tar jeg samarin brusepulver som blandes i vann. Kjøper på dagligvaren. På kvelden når jeg legger meg tar jeg reduflux tyggetabletter med mintsmak. De fungerer best når jeg ligger synes jeg.

Sliter veldig med dette selv, men klarer nå å unngå de værste utbruddene.

Hvilke tyggetabletter har du prøvd? Den typen som legger seg som er skumlokk over magesekken eller syrenøytratiserende? Jeg har bedre erfaring med sistnevnte ihvertfall (Novaluzid). Det skummet syntes jeg var helt grusomt.

Unngå koffein, store måltider, sterk mat, løk, sitrus og ikke spis rett før du legger deg.

Melk og mandler som nevnt her hjelper samt å ligge høyt med overkroppen (jeg kjøpte meg to nye ekstra puter). Det er også litt bedre å ligge på venstre side enn høyre, for da er magesekken lenger ned enn spiserøret.

Håper du klarer å få redusert plagene litt.

:signs003

Tro meg, har hatt flere episoder der jeg har tatt ut melkekartongen og styrta til jeg nesten spyr fordi det gjør så vondt, uten hell dessverre. :p Melk fungerer ikke :(

Det var synd da, fungerer som bare juling her. :)

Merker at jo mer "junk" mat jeg spiser jo verre er det da. Jo sundere kosthold jo mindre har jeg hatt det :)

Flytende gaviscon er min reddende engel ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Samme problem, og synes de tablettene er grusomme,men de som ikke er så ille er titralac!!! De kan tygger smelter eller svelges hele. Fåes på apoteket.

Sliter veldig med dette selv, men klarer nå å unngå de værste utbruddene.

Hvilke tyggetabletter har du prøvd? Den typen som legger seg som er skumlokk over magesekken eller syrenøytratiserende? Jeg har bedre erfaring med sistnevnte ihvertfall (Novaluzid). Det skummet syntes jeg var helt grusomt.

Unngå koffein, store måltider, sterk mat, løk, sitrus og ikke spis rett før du legger deg.

Melk og mandler som nevnt her hjelper samt å ligge høyt med overkroppen (jeg kjøpte meg to nye ekstra puter). Det er også litt bedre å ligge på venstre side enn høyre, for da er magesekken lenger ned enn spiserøret.

Håper du klarer å få redusert plagene litt.

:signs003

Takk for tips alle sammen!
Har prøvd Galieve tyggetabeletter. :( Ikke til å anbefale..

Jeg har også gaviscon tyggetabletter.. De funker, men smaker bæsj!

Ellers funker melk, mandler og lovehearts sånn passe :)

Her er det bare lovehearts som funker... Så det går med noen ruller om dagen :p

Flytende Reduflux før leggetid, 2 doseposer. Ellers små og regelmessige måltider gjennom hele dagen :-) Det blir liksom feil å gå på tom mage pga. høy konsentrasjon av magesyre og full mage pga. det presser på lukkemuskelen :-P

Jeg bruker gaviscon tyggetabletter, og de funker bra, men smaker humbug!

Melk er bevist å gjøre det værre har jeg hørt. Altså, det kan bli bedre, men så blir det enda værre etter en stund. Om det er myte eller fakta vet jeg lite om da.

Back
Topp