Sure oppstøt / halsbrann

Dragemamma

Forumet er livet
*MIA*
Noen gode tips?

Hva fungerer på deg?

Jeg føler jeg helst skulle spist litt og litt hvert 5.minutt :P

Det er heller sure oppstøt jeg har enn halsbrann. Om jeg har forstått det rett da.
Halsbrann tror jeg jeg husker som hardere og værre enn det jeg har nå.
Nå er det heller sånn at jeg kjenner at noe blir dyttet opp spiserøret, også må jeg "gjøre noe" (spise, drikke, bevege meg) for å få det til å bli bedre.

Har ikke så mye fornuftig å komme med.. Men jeg tar en link eller to (den tyggisen), love hearts demper innimellom, tar et glass melk, eller spiser ei osteskive f.eks :p..

Jeg sliter med begge deler. Både den brennende følelsen fra brystet og helt opp i halsen, og sure oppstøt. Spesielt om kvelden/natten, og om jeg har spist visse ting (tålte ikke pinnekjøtt i julen, leverpostei, sterk mat..:( ).

Jeg spiser mandler og/eller rå gulrot, og drikker melk når jeg merker jeg får det, og før jeg legger meg. Det gjør at jeg ikke har det når jeg skal prøve å sove i alle fall :)
Og jeg tygger mandlene/gulroten godt før jeg svelger.

Det jeg synes hjelper mest er å drikke club soda.

Har selv prøvd Galieve tyggetabletter, men syns ikke de hjelper like godt som pepsidduo. Fikk til og med halsbrann av halsbranntablettene :p

Har selv prøvd Galieve tyggetabletter, men syns ikke de hjelper like godt som pepsidduo. Fikk til og med halsbrann av halsbranntablettene :p

Haha... ja da er det håp :P ;)

Gikk å spiste litt og litt mandler i går kveld ;) Syns det virket lengre og bedre enn hva Novaluziden gjorde. Og det var den som reddet meg sist runde, selv om det gikk en del tabletter :P

Jeg sliter med begge deler. Både den brennende følelsen fra brystet og helt opp i halsen, og sure oppstøt. Spesielt om kvelden/natten, og om jeg har spist visse ting (tålte ikke pinnekjøtt i julen, leverpostei, sterk mat..:( ).

Jeg spiser mandler og/eller rå gulrot, og drikker melk når jeg merker jeg får det, og før jeg legger meg. Det gjør at jeg ikke har det når jeg skal prøve å sove i alle fall :)
Og jeg tygger mandlene/gulroten godt før jeg svelger.

Skal absolutt finne frem litt gulrøtter og prøve det også :)

Sverger til link tyggegummi ♥ deilig å kunne spise normalt ihjen. Novaluzid tyggetablettene var som å tygge kritt.... grusomt hehe

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Skal absolutt finne frem litt gulrøtter og prøve det også :)

Absolutt, prøv!:) Men tror det er viktig å tygge alt godt, sånn at det liksom legger et "lokk" over det sure nedi magan;)
Fikk tipset av tanten min som slet med halsbrann i sin graviditet. Hun åt så mye gulrot til slutt at når barnet ble fødd ble det testet for gulsott utallige ganger, babyen var så "tan"!:P

Her fungerer lovehearts utmerket! Har en pakke liggende vedsiden av hodeputen i sengen :p
Melk har lindret litt også.

Har noen matvarer jeg holder meg unna, så her blir det mer drøvtygging som er ekkelt nok det..

Mandler noen ganger og flytende gaviscon... Gaviscon smaker grusomt synes jeg, men eneste som funker på meg!

Sniker fra januar..

Det eneste son funker for meg er lovehearts! Har hatt halsbrann store deler av svangerskapet.

Back
Topp