Sure håndklær, hva hjelper?

©Miss Fat

Gift med forumet
Har et hvitt håndkle som lukter surt etter 1 dags bruk.

Det er ikke særlig gammelt, og mange andre håndkler som er kjøpt samtidig lukter ikke sann.

Hva hjelper?

Tenkte å kjøre de hvite håndklene sammen på 90 grader. Mot normalt 60 grader flekk vask.

Jeg vasker alltid håndklær på 90 grader[:)] Men lukten har vært slik siden det var nytt? Eller er det fordi det har vært vått for lenge?

ORIGINAL: Delia

Jeg vasker alltid håndklær på 90 grader[:)] Men lukten har vært slik siden det var nytt? Eller er det fordi det har vært vått for lenge?

Nei, har ikke vært siden det var nytt.

Men blir ikke veldig bløtt, og lukter etter en dag selv om det er nyvaska og tromla.

De håndklene jeg bruker nede på doen lukter aldri, og de er mye oftere bløte... (og byttes oftere også)

legg det i kaldt eddikkvann, kjør så 90 graders program. og helst en runde uten vaskemiddler..

ps du bør kjøre maskinrens på maskinen din og![:)]

ORIGINAL: lykkeligmamman

legg det i kaldt eddikkvann, kjør så 90 graders program. og helst en runde uten vaskemiddler..

ps du bør kjøre maskinrens på maskinen din og![:)]

Tenkt på det, men er jo bare 1-2 håndkler som lukter surt og ingenting annet.

Ikke de som vaskes med disse, og ingen andre klær...

Har hatt problemer med det jeg også og har funnet ut at det må være stoffet i håndklene i sammensetning med type vaskemiddel du bruker. Hvis jeg bytter vaskemiddel, slutter noen å lukte, mens andre som ikke luktet forrige gang, lukter nå! [:@]
Såehm... Jeg har ikke noe godt svar, men har prøvd meg litt frem. Lukter ikke den ene, så lukter den andre! [&:]

ORIGINAL: MammaNina

Har hatt problemer med det jeg også og har funnet ut at det må være stoffet i håndklene i sammensetning med type vaskemiddel du bruker. Hvis jeg bytter vaskemiddel, slutter noen å lukte, mens andre som ikke luktet forrige gang, lukter nå! [:@]
Såehm... Jeg har ikke noe godt svar, men har prøvd meg litt frem. Lukter ikke den ene, så lukter den andre! [&:]

Det som er rart her da er at det er jo bare noen av håndklene og ikke alle i den vaska...

Back
Topp