Sur (sutreinnlegg)

SkogHuldra

Forelsket i forumet
Trodde jeg var sur i går.. men nei.. i dag er jeg sur!!!
Lønningskontoret (ligger over 1 time med bil fra meg) de har altså ikke giddet å levere inntektsopplysninger.. de fikk beskjed 2.november og er purret på 3 ganger; senest i går. .. da skulle hun se om fikk det til iløpet av dagen............
Var passe forbanna på tlf til dem.. hadde de holdt til nermere eller om det hadde vert sommerføre hadde jeg troppet opp til dem!!!!!!!!
nav avslo søknaden min om foreldrepenger, men tar den opp dersom de får inntektsopplysningene innen 6 uker.... OG har 6 uker behandlingstid fra de får inntektsopplysningene... det er etter jeg har termin det!!!!!!

Så i TILLEGG;
i dag ringte jeg nav å spurte om de hadde en kjøring til med sykepenger før jul. Og det hadde de.... MEN det manglet en del av sykemeldingen... den ble sendt fra arbeidsgiver i dag (leverte den for over ei uke siden)... så dersom denn ikke blir registrert på nav innen torsdagskveld, så blir det ei kjedelig jul, for å si d sånn....... da blir desember halv lønn - som jeg har brukt på regninger.........

Er det MULIG å ha sånn uflaks???? ALLE må jo passes på som f. For at de skal gjøre jobben sin :mad:

Ikke nok med det, jeg er kommuneansatt!!! Det er kommunen som er så sløve... forkastelig

Huff, så håpløst!! Og veldig merkelig at ikke kommunen selv forskutterer lønnen til deg? Det gjør kommunen her (jeg er også kommuneansatt). Skjønner godt at du er forbannet:mad: Det eneste positive er jo at du vet at du VIL få pengene, så det går jo an å bruke MasterCard og betale tilbake når pengene kommer i januar.

Nav er noe drit.. de avslår alt mulig og er ikke særlig behjelpelige før tiden har gått ut. Skjønner du blir fly forbanna! :angry4.

Håper alt ordner seg fort når alle skjema er på plass!! Skikkelig kjedelig når systemet fungerer sånn!!
Var heldig denne gangen selv. Men litt mer pes sist da jeg ikke hadde jobb de siste to månedene.

Sender over en klem:)

Ååh så irriterende! Mine arbeidsgivere var så kjappe at jeg fikk brev i posten fra nav om at de mangla søknad fra meg :-P håper de får ut fingern så du får pengene dine!

Nav+kommunen= en skikkelig suppe. Forstår deg veldig godt. Vi slapp heldigvis unna halv lønn osv men fy så irriterende det er. Jeg kranglet jo meg nav om min jobb og dette var staten. Men fikk plutselig ganske mye penger på konto en dag. Deilig med etterbetalt selv om man helst skulle hatt det når man skal.

Irritert selv her, 3 gangen det blir sendt inn nye inntektsopplysninger om meg og enda ikke fått noe bekreftet og en evighet siden alt skulle vært ordnet. Her mottar jeg for min nesten 70% faste stilling fra kommunen og alt utenom jeg har jobbet skal nav betale. Har vært sykemeldt i 5 uker og mottat sykepenger men siden de har fått feile satser så må det regnes ut på nytt igjen og det kommer til å bli ført over det de er "skyldig" meg. Mottok også bare sykepenger for halve desember i og med at permisjonen min startet opp nå den 14.desember så venter på resterende beløp der på svangerskapspenger...jeg blir sprø av dette systemet for føler jeg må følge med så jævlig på at ting blir gjort rett samt mase på de. Så ja føler med deg på mange måter og håper den fingern på de ikke sitter så alt for langt inne nå før jula :)

Har akkurat fått ordnet opp i økonomien min, så er ingen regninger som haster, heldigvis! Men de pengene som ikke har kommet nå, var de vi skulle handle julemat for og kanskje dra på kino med barna i mellomjula... må se langt etter det nå ja :mad:

Jeg må si jeg tenker masse på at dersom man ikke selv er i stand til å følge opp så får man ikke det man har krav på. Hva med noen som henger litt etter i samfunnet? Noen med litt psykisk utviklingshemming eller psykiske utfordringer?? De får vel ikke det de skal tenker jeg, om de ikke har veiledere som er eksepsjonelle... hva med eldre? Jeg blir betenkt når systemene er så ubrukelige!!

Huff, så håpløst!! Og veldig merkelig at ikke kommunen selv forskutterer lønnen til deg? Det gjør kommunen her (jeg er også kommuneansatt). Skjønner godt at du er forbannet:mad: Det eneste positive er jo at du vet at du VIL få pengene, så det går jo an å bruke MasterCard og betale tilbake når pengene kommer i januar.

Kommunen betaler fastlønn på forskudd... resten (vikarvakter) blir utbetalt av nav.. har bare 30% fast..

Har akkurat kommet ut av kredittkortknipa, så sånt er uaktuellt her i huset.. lever heller på tørt brød i jula :p :D

Ja trøsten er at me regningene ajour og ingen penger til jul, så blir januar ganske ok :D får jo barnetrygd på to barn på fredag, så klarer meg.. bare så innmari frustrerende :confused:

Etter en uke etter lønn hadde sendt hadde ikke nav mottatt, så jeg fikk sendt inntektakjemaet på min Mail å sendte det elektronisk selv :)

Tror jeg hadde vært like forbanna selv, Det er ikke en bra tanke, håper dette løser seg. Greit at kommunen er trege, men trodde de hjalp sine egne i såfall!

Huff, skjønner godt frustrasjonen din...
Håper de får ordnet opp i det fort! :)

Skal ringe nav igjen i morgen å høre om det er kommet inn sykemelding.. utrolig at de roter det til sånn for meg i jula syns jeg.. ang inntektsopplysninger skulle sjefen sende en sint epost sa hun

Tror du f....meg ikke at jeg fikk beskjed i går at nav hadde returnert skjemaene mine i retur til arbeidsgiveren min fordi det manglet korrekte utfyllinger for 4.gang!!! I går var deg også akkurat 2mnd siden de hadde mottat søknaden min om svangerskapspermisjon sånn den har heller ikke blitt ferdigbehandlet enda...tenker det skal vel ikke gå så fort å få returnert det men joda det sendes i posten i retur det sjø ifølge nav! Jeg klikker vinkel ganske så Strax.......midt oppi rett før jul baaaaahhhh!!

Så typisk!!! Spent på dagen her jeg også.. blir rimelig forbanna om det ikke kommer penger før jul :-(

En sint telefon til lønningskontoret gjorde susen! Nav behandlet og godkjente søknaden samme dag som den kom inn!!!! Og jeg fikk siste del av lønna i dag ! Nå skal jeg handle til jul med god samvittighet ! Så DEILIG!

Men uansett sjokkert over av lønningskontoret måtte ha 7 uker på å sende lønnsopplysninger..

En sint telefon til lønningskontoret gjorde susen! Nav behandlet og godkjente søknaden samme dag som den kom inn!!!! Og jeg fikk siste del av lønna i dag ! Nå skal jeg handle til jul med god samvittighet ! Så DEILIG!

Men uansett sjokkert over av lønningskontoret måtte ha 7 uker på å sende lønnsopplysninger..
Bra det ordna seg for deg da :) tenkte å gi de tid til mandag så skal jeg ringe å høre igjen hvordan ståa er :)

Back
Topp