sur på legen!!!

eelo

Blir kjent med forumet
Hei..

Var hos legen idag for å få sykemelding, for eg kan ikke gå på jobb nå eg holder på å spy og er sånn som eg er.. fullstendig utmattet....
men eg fikk bare spørsmål om visst eg ikke likte meg på jobben så kunne eg jo bare sei opp jobben og søke om ny jobb......... hallo????
var det eg ønsket nei....
så eg fikk ikke sykemelding og eg stri gråt på vei ut.... at det gikk an å svare slik...

så eg ringde bare til jobben min og sa at eg hadde fått spy syken så eg kunne ikke komme på jobb, ja det var jo greit det..... men hvor lenge kan eg holde på slik......
er mega fortvilet.....

Blir helt paff av hvordan enkelte leger oppfører seg! Jadda, superlett å bare få seg en ny jobb, det løser sikkert alle graviditetsplagene på et blunk...

Har du mulighet til å få time hos en annen lege, eller rett og slett bytte lege? 

eg har alltid vore godt fornøyd med legen min.. har hatt henne i 8 år no, har aldri vore noe særlig problem. men har hørt av andre og at ho er litt vrien til å gi ut sykemeldinger......
det er liksom litt vanskeligt det...
men eg skal tilbake til henne på kontroll neste uke, da skal eg ta det opp att.......

Off. Da tror jeg nesten jeg hadde byttet lege. Jeg har gått 60% sykemeldt nå siden uke 6. Er nå 10 i dag. Å er blitt mye værre. Så i dag ringte jeg legekontoret å sa jeg ønsket full sykemelding. Det skulle de fikse, så jeg ska opp i morgen å hente den. Men opplevde at sjefen min sleit litt med å forstå at jeg var dårlig i starten. Siden hun hadde ikke opplevd noen tegn til kvalme når hun gikk gravid. Så hun klarte ikke sette seg i min situasjon. Hun har nå unnskyldt seg. Å innsett at jeg har vært ganske dårlig;p men det kan jo vær at legen din kanskje har samme syn?

Det høres ut som om den legen kunne trengt en sykemelding selv spør du meg.....!

hva seier dere da for å overbevise legen om at dere må ha sykemelding for at dere er så dårlige....eg sa bare korleis eg har våre de siste 2 ukene....
og sa at eg var veldig kvalm, kastet opp, og er fullstendig utslitt...
orker ikke å gjøre noe her hjemme heller, ingen rydding, vasking, ingen middag.....

også sku eg liksom være på jobb og gjøre husvask, lage mat og stelle pasienten min...når eg ikke orker det hjemme.....

eg forstod ikke den helt........

Har ikke måtte "overbevise" legen min føler jeg. Har bare fortalt hvordan jeg har det ang kvalme osv.. Har klart å jobbe frem til nå. Men nå kjenner jeg at jeg ikke har krefter til noe.

Bytt lege sier jeg også... Hvis du har hatt henne lenge burde hun vite at du ikke kommer rennende for sykemeldinger i hytt og gevær, og leger skal ta pasientene sine på alvor. Det er mye som kan bli tilrettelagt i en graviditet, men når det gjelder intens kvalme så fungerer man bare ikke. Jeg er også 100 % sykemeldt pga det nå, og det hadde ikke vært et alternativ å være på jobb.

Huff for en kjip lege!!
Kvalme er noe av det værste og mest slitsomme som finnes!! Og det er ikke alltid like lett å tilrettelegge arb. dagen etter det...

Spessielt ikke i etter omsorgsyrke som det virker som du har?

Ring legen din igjen i morgen, og prøv å fortell en gang til hvor ille det er, og ikke gi deg!

Lykke til

stakkar, det der va nå kjipt. . jeg har vert sykmld i snart i en mnd pg av kvalme, å jeg har kun sagt til legen min , hva som feila meg. på fredag var jeg der for å få ordna 50 % på sykmldingen min fra i dag å ut uka, men når jeg så på sykmld mi so hadde han sjukmldt meg på 50% i 2 uker til, så ringte hørte hvorfor, da sa han at jeg måtte ta det me ro.
'er nå 11 uker på veg, følere virkelig med deg. .

er syk enda jeg, men må bere prøve jobbe litt. .

Dummeste jeg har hørt - bytt lege!
Enhver lege skjønner vel at man ikke kan gå på jobb når man spyr sånn, da trenger kroppen hvile, masse hvile..

Herregud, man sier da ikke opp jobben i stedefor å bli sykemeldt så fort man ikke er i form til å jobbe..

takk for mange fine svar....
Da er det normalt at eg kunne fått en sykemelding...
eg ringde opp att isted til legekontoret, da var min lege borte idag, men ho eg snakket med i tlf sa at det burde ikkevære noe problem å få sykemelding, eg burde bare ringe min lege imorgen i tlf tiden hennes....men eg kjenner at eg gruer meg sånn.............

Du kan ringe legevakten å få de til å skrive ut også :-) å bytt lege !! Uff skal ikke være sånn. Jeg sa til min lege at jeg kunne tenke meg å prøve å jobbe litt igjen ( ble sykemeldt tidlig) om d var mulig å prøve 50 % ...da fikk jeg ja til svar,men du ringer med engang hvis du ikke vil/klarer det. Det er det kun oss selv som kan kjenne på å ikke legen ...:-) så stå på ditt du :-)

Back
Topp